Hej Frans!

Shit vad trött jag är!
Det har varit en  ganska intensiv helg även om jag lyckades med bedriften att vara ledig idag fast jag egentligen skulle ha jobbat (tack Malin!).


Jobbade 16-21 i fredags.
7-21 i igår.

Jessan gick och köpte en klänning åt mig, som jag spanat in (har velat ha en sån "fransklänning" sen jag såg den första gången på Carrie i SATC, hennes första date med Aleksandr Petrovsky!).
Johanna och Malin bara skrattade åt mig när jag och Jessan diskuterade nyanser på strumpbyxor i säkert tio minuter.

När jag väl hade slutat blev det raka spåret hem till Jess, där hon och Carro redan var bra i gasen och på toppenhumör. Carro hällde upp vin och skrek "Det här ska va slut innan du kliver in i duschen!".

Vi träffade Ronja och hennes två kompisar på Magnolia där jag fick världens största drink.

Vidare till BK. Inte så mycket folk när vi kom, men det rullade in ganska så snabbt. Jag fastnade  i alla med min klänning! Till och med i en vakt som sa "Kanske inte världens bästa klänning när det är trångt?" och jag höll med.

Det var nåt band som spelade nere på Harrys och jag fick Afterski-vibbar och så träffade jag Javar som för övrigt också var med i Val d'Isere och det blev ju en del afterski där.
Bandet spelade Blur "Song 2" som är en riktig Top10-låt för mig. (Fick skivan när jag fyllde 11 och lyssnade sönder den. Sen hoppade vi sönder omslaget till den i Skeppsgården när vi körde mörkleken, men det är en annan historia. Måste fan leta fram den och lyssna lite nu tror jag.)

Carro bangade ganska tidigt. Vi andra höll väl ut till halv tre eller nåt.
Då hade jag väl hunnit fastna i ungefär 38 pers med fransarna på klänningen (en del fastnade jag i med jämna mellanrum!), fått ett mindre nervöst sammanbrott och druckit en cider och ett glas vin och skrikit "JAG HATAR TURKIET!" till Micke tre gånger.

Ronja och jag gick runt och beklagade oss över singellivet medan Jessan och Micke höll på... med nåt.

Blev ett stop på Burger king och hela världen var så sjukt rolig helt plötsligt, skrattade och skrattade. Träffade Fia och halva Åtvidaberg på samma ställe.

Det pissade ner när vi skulle traska hem kl tre. Träffade Johan utanför Platå.
Ronja och jag gick hem till Jess och hela vägen var som ett besök på Liseberg. Skrattade och skrattade och det regnade och regnade. Var som en dränkt katt när vi kom fram (hade sjukt lockigt hår när jag vaknade imorse!).

Imorn åker Ronja och jag till Oslo. Blixtvisit. Ska hämta min bike (äntligen!!!) och min dammsugare och alla tallrikar och grejer hos J. Ska bli så kul att se henne! Vi åker hem igen på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback