Hurra!

Min outstanding:a vän Jess har räddat mig! Efter att ha ringt till Platå 78 gånger, och lika många gånger fått höra en telefonsvarare, så gick hon dit och frågade efter telefonen! Och den var där. Thank God!

"Det jobbiga är ju liksom inte att telefonen är borta. Tänk på alla nummer du blir av med!" sa Jess till mig i telefon tidigare idag.
Och bara "Shit!" ... så långt hade jag inte tänkt! Men nu får jag tillbaka den! Hjärtligt tack!



Ikväll behagade min bror komma hem en sväng. Skitkul, i vanlig ordning. Jag hade varit och köpt mango precis, och när jag kliver in igenom dörren sitter pappa, Susanne och Kristoffer och tittar på nåt frågeprogram. Jag hör pappa säga ord lite hejsan svejsan. Fan, pappa kan ju allt. Visste tom vad nån fransk gardin hette, sjukt.

Vi käkade pizza som pappa och Susanne slängt ihop. Väldigt god.
Av nån konstig anledning kommer vi in på Dr Bombay.


"Var försvann han?" börjar pappa. "Blev han av med läkarlicensen?!"
Ungefär den nivån är det på humorn här på 6:an.

Ett exempel till:
I frågeprogrammet frågar dom nåt om kamikaze.
"Det finns ju en drink som heter det." säger jag.
Japanska självmordsflygare....
"Undrar om dom använde hjälm när dom flög?" frågar Kristoffer.
Nödvändigt liksom!

Jag ser fram emot morgondagen! Vi, jag, Carro, Jess och Emmie ska köra en sak vi planerat att köra ett tag. Nämligen att vi inte själva ska få bestämma vad vi ska ha på oss när vi går ut, utan vi ska bestämma åt varandra och man bara måste gå i det som den andra personen bestämt. Jag ska bestämma åt Emmie (stackars människa, mohaha!) och Jess ska bestämma åt mig.
Jag är livrädd över att det bara skulle bli svart eller nåt för då kommer jag få panik! Men som det verkar så har hon redan bestämt vad jag ska ha på mig, haha! Blir dunderkul, hursomhelst.

Jobbar 10-16, sen kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback