Hurra för farmor!

Hon bjöd mig på lunch idag. Bäst är hon.
Jag åt tills jag mådde illa och ändå frågade hon om jag äter ordentligt. PRESSGURKA! Jag skulle kunna leva på pressgurka, tack farmor!



Såhär skoj hade jag när farmor pratade med sin syster Greta i telefon. (Som farmor för övrigt tyckte jag kunde gå och hälsa på nån dag, eftersom hon bor i stan. Och det kan jag väl göra, sa jag. Så nu har jag adress, telefonnummer och hela baletten till Greta.)
"Ulli är här." hörde jag farmor säga och det bara lät så himla fel. Ulli var jag när jag var liten, sen Ullis och nu Ulla. Men det vet inte farmor så hon är förlåten, haha.

Folk säger stup i kvarten till farmor att hon borde skriva en bok. Och jag håller med. Idag berättade hon när hon, Greta och nån annan tjej låg i ett dike och spanade efter bilar när dom var små. För det åkte förbi typ en i veckan. Hennes pappa (min gammelfarfar, hade iofs bil, men den åkte dom inte så jätteofta i tydligen).
Och flög det förbi ett flygplan sprang alla barn upp på en kulle och glodde "tills huvudet nästan ramlade av" som farmor så fint uttryckte det.

Nu ska jag snart bege mig till Emma, (det är ju så långt liksom!) och vi ska kolla på "Du är vad du äter" sen. Jag tror inte Skipper skulle uppskatta min orgie hos farmor idag.

So long - flaggstång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback