Buss äggkopp uggla.

Har klantat mig lite grann och glömt berätta!

I förrgår skulle jag ta bussen hem vid 21.40. Jag står och trampar och håller på att frysa ihjäl. Så rullar det in en buss. Jag kliver på. Stoppar i busskortet i läsaren och är på väg in i bussen.
"Eh.. var ska du?" frågar busschaffisen. Jag undrar vad han håller på med, sånt brukar dom ju inte fråga?
"Åtvidaberg." svarar jag.
"Den här bussen går till Sturefors!" säger han.
HAHAHA! Så jävla kul. Skrattade så jag höll på att dö. Stod och flinade hela tiden till den riktiga bussen kom.

Imorse vet jag inte heller vad jag styrde med. Pappa jobbar kväll och är hemma. Han kokade ägg till mig. Han hade ställt fram en äggkopp och jag skulle dricka te också och hade ställt en kopp bredvid.
Så kommer jag med vattenkokaren och ska hälla upp te-vattnet. Och häller det i äggkoppen! Jag borde väl iallafall ha reagerat på att den var ganska liten?!

Min pappas sambo berättade en rolig sak för mig igår också!
Hon sover nere i källaren (alltså, det låter så jävla betongaktigt och kallt, men det är det inte!) för pappa kommer hem typ mitt i natten när han jobbar som han gör den här veckan.
Hon ligger och sover, och så hör hon ett dunk. Och ett till. Hon ligger kvar, stel som en pinne. Ett dunk till. Så smyger hon upp, och kollar ut genom fönstret. Där sitter det en uggla! Hur ofta ser man en sån egentligen?!
Och han är skogstokig och verkar självmordsbenägen eller nåt för han flyger in i fönstret gång på gång.
Susanne blir livrädd och tänder lampan och då flyger den iväg.

Uggla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback