Från vilket land härstammar jag egentligen?

8.5 timmars jobb på Stolpis idag.

Senad och jag gick till en gubbe och hans fru.
"Vad heter du?" frågade gubben mig för andra gången när jag satt vid deras köksbord. (Jag har varit där en gång innan, men då var gubben fruktansvärd på alla sätt och frugan stod och grät så jag tog mest hand om henne medan Petter tog hand om gubben.)
"Ulrika." svarade jag, andra gången.
"Det är ett fint namn, Ulrika." fortsatte gubben. "Fick du det namnet när du kom till Sverige?"
"Vad sa du?" frågade jag och höll på att börja skratta.
"Hette du Ulrika när du kom till Sverige? Eller du kanske är född här?"
"Ser jag så exotisk ut?! Jag kommer från Åtvidaberg."
"ÄR DU FRÅN SOCKNA?!"

Gubben kallade sin fru älskling klippt hela tiden. Lite gulligt på nåt sätt men hon måste höra det ordet trettio tusen gånger varje dag.
"Jag vet, älskling."
"Det är mitt fel, älskling."
"Ta på dig ett par strumpor, älskling! Det är kallt på golvet!"
"Älskling, sätt dig med oss och drick kaffe."
Ni förstår principen!


På eftermiddagen idag spelade jag boule inomhus med tre gubbar. En var riktigt duktig faktiskt! Fick höra att han vann typ varje gång efter. Och han har haft stroke och kan bara röra ena armen, det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback