Helgens bravader...

... fylla två dagar av tre möjliga (och en lätt touch av bakfylla den tredje!).

Började fredagen med att gå ut och käka med Carro och Johnny, på Texas Longhorn. Det var första gången jag var där och jag blev glatt överraskad!
Jag kunde inte bestämma vad jag skulle äta så Johnny beställde åt mig, hummer och oxfilé. Han fick hålla värsta kursen, för jag hade aldrig ätit en sån hummer (finns det olika? Vi åt hummer på Sri Lanka men då såg dom inte ut sådär!) innan. Väldigt gott.

Efter en snabb tillfixning hemma hos Carro & Johnny gick vi (minus en Johnny, plus en Jess) till Platens. Ganska på lyset var vi nog, kan jag tro såhär i efterhand.
Träffade lite folk och traskade till dansgolvet där vi började dansa med ett par kompisar till Jessan. (Men då var det bara Carro och jag och dom killarna, Jessan var tokborta)
Efter bara några minuter är vi igång och pardansar, jag fick tag i en danspartner som hade snott ett par bowlingskor. Vi började köra dödslyft och jag skrattade så det sprutade tårar ur ögonen.

När vi skulle gå hem började den här killen (Marcus?) och jag lura folk att vi verkligen var med i Let's dance. Iofs var folk fulla som as, men vi lyckades faktiskt lura tre pers, alla av manligt kön. Vi sa att vi var ute på promtion-turné och att vi skulle dansa wienervals på fredag. Männen lovade att titta och skulle ringa och rösta.
En av dom sa att han kunde dansa wienervals och frågade om vi kunde prova. Jag hängde på, (herregud, jag kan ju inte dansa wienervals!) ett par steg och så sa jag:
"Men du?! Det är ett tag sen du dansade det här va?"

Sov hemma hos Jessan med henne och Patrik.

.
Mindre än ett dygn senare var det dags igen. Emma-vän pallrade sig in till stan också, så det blev hon, Jessan, Carro och moi.
Förferre hemma hos Johnny och Carro, i deras nya och skitsnygga soffa.
Det blev ett stopp på Magnolia på vägen också. Drack nån Mango-historia i cocktail-glas som var galet god.

Och gissa vad?! Vi hamnade på Platå, som jag ju sagt att jag ska bojkotta. Dålig karaktär är två ord som beskriver mig extremt bra!
Det var iaf trevligt, men Carro och jag gick ganska snart tillbaka till Magnolia och skulle vidare till Blue heaven, men jag tappade bort packet på vägen och sprang rakt in i världens sötaste leende istället.

Vi hängde sen resten av kvällen, hittade Jessan och Emma med sällskap inne på Platå, hämtade jackorna, gick till Hakepi där Kalle höll hov. På nåt konstigt vänster försvann alla och kvar var jag och Filip, så jag följde med honom hem och inspekterade han omtalade balkong, som var typ den coolaste jag har sett i hela mitt liv, han berättade att han hade odlat gräsmatta på den en sommar också, haha.

På "morgonen" började jag skaka för diabetesen så då åt vi tomater och jag drack nyponsoppa. Vi spelade fyra i rad, jag är typ värdelös på det. Han vann två gånger, sen vann jag den tredje, men ingen av oss insåg att jag hade vunnit förens jag hade fem i rad!

Söndagskvällen spenderade jag i sällskap med Kalle och Jessan, vi åkte till Coop och kollade på färg, och lite senare till Maxi också.
Väl hemma hos Jessan igen kollade dom två på en riktigt otäck film med bland andra Calista Flockhart och jag slocknade i sängen.

Tog bussen vid 20 i tio på kvällen. Carro och Kitty kom och mötte mig med min väska, tack för det.

.
Kort sagt; en mycket härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback