Vad har jag gjort idag-lista.

1. Gjorde den största kransen jag gjort i hela mitt liv hos Lilian. Det kändes som att den var typ 40 meter i diameter och det tog aldrig slut. Och jag använde bara cypress också, och det täcker ganska dåligt.. Resultatet? Helt ok! Trixade även ihop X antal alla hjärtansdag-buketter. Åh vad kul det är med blommor!

2. Jag var och lunchade hos farmor. Alldeles för mycket pressgurka, perfekt sällskap och  i vanliga ordning en massa roliga historier.

3. Fikade med Fia. Hur kul som helst, tror inte vi har träffats "på riktigt" sen typ innan jul (en gång på Ågatan i onyktert tillstånd räknas inte!). Vi borde verkligen göra det oftare!

4. Promenix med Emma och J framåt kvällskvisten. Första gången jag träffade Emma sen i lördagsmorse och det har känt som en evighet, vi brukar ju träffas i princip varje dag. Vi hade såklart mycket att avverka... vad hände egentligen i fredags? Och så tjatade jag på girlsen att dom måste följa med och bowla på fredag. Hepp hepp!

5. Gossip girl kl 20.00. Jag tycker det är grymt bra faktiskt, är jag fjortis då?
Vilka snygga preppy-kläder dom har. Verkligen inte Ulla-stil, men det är kul att se det på tv!

6. Pics från helgen: how to make a kanelbulle a'la Ulla:



Hitta nån sötis som är på toppenhumör, och verkligen sugen på bullar. (Och gillar att baka!)


Hitta en passade plats att baka på, gärna ett stort (hrm...) kök med bra ytor.


Har du ingen kavel går det bra att improvisera! (Vinkavlade bullar is the shit!)


Känner du att bullar inte riktigt räcker till? Snickerskaka är att rekommendera!


Bjud in dina vänner!


Busa medan bullarna jäser/är i ugnen.

Käka! (Har tyvärr ingen bild på dom färdiga mästerverken, men ack så underbara dom blev, tro mig!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback