Uppdatering.

Lördag
Började jobba vid sju. Uppstigningen gick hyfsat easy och jag kände mig ... pigg! Efter nån timme var jag dödstrött och ville bara sova.
Vi var nästan bara vikarier, så vi satt mest och larvade oss och hade allmänt trevligt. Fick en clementin av en tant som råkat springa bort, för hon trodde vi var arga på henne... det var vi inte.

Hade glapp mellan 13 och 16. Jess och jag käkade och sprang på stan.

Kom tillbaka till jobbet, och klagade så jag trodde att jag ett tag trodde att mina öron skulle ramla av  i ren protest (dom sitter fortfarande kvar).
Grejen var att alla fyra som jobbade kväll hade gått delat, så vi var sjukt trötta allihopa.
Jag fortsatte klaga.. och så säger Lisa till mig och Julia:
"Men vet ni? När du (hon pekade på mig) är så negativ som du kan bli.. och du (pekade på Julia) är så positiv som du kan bli så är ni på ungefär samma nivå!"
Haha, det var lite kul, och så slutade jag klaga.

Så skulle vi ju såklart ut, eftersom jag hade planer på att ragga upp Björn Gustafsson på schlagerefterfesten. Fick dock inte se honom, och det var nog lika bra det, haha!
Däremot fick jag höra en sak som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. En kille (som jag tyckte sjukt illa om ett tag för han trängde sig i kön på Hakepi en gång, eehhm... ja, det beskriver ungefär min nivå på fyllan) sa att han tyckte jag var lik Björk. Jag bara:
"Ett träd eller artisten?!"
Han menade såklart inte trädet (tack gode gud, det hade ju varit illa isåfall!).
När jag tänker på Björk tänker jag först på den där jävla "döda-svanen"-blåsan hon hade på sig på nån gala, sen tänker jag på på två stora bollar på huvudet som hon hade nån gång, och sen sist på den
där låten som var med i Småstjärnorna när jag var liten. Kort sagt; jag tycker hon är lite extrem på nåt sätt.
"Är det en bra eller en dålig sak då?" frågade jag och då sa han att han hade sett henne live och tyckt hon var fantastisk på alla sätt.
Jag tycker inte hon ser klok ut, haha! Typ som en labil halvasiatisk version av en galen rymdvarelse. På bilden här nere ser hon iaf helt ok ut. Och ungefär lika färgglad som jag... kanske var därför?!

 
Ulla?                Björk?    

Söndag
Jobb 16-22.15. Dödare än dödast och tror jag glömde huvudet hemma hos Jessan tillsammans med bakfyllan.
Tiden gick ganska fort ändå, sov bort min rast i soffan i personalrummet.

Johanna kom och mötte mig när jag gick a bussen typ vid tolv, det är kärlek alltså, tack hjärtat!

Idag har Emma och jag gått runt Bysjön på 1.40, rekord! Jag har även äntligen planterat mina paprikor, och vill bara att dom ska börja växa och bli växter direkt. Sjukt otålig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback