Operation: No socker 2008.

Har precis bjudit min kära storebror på mat. När vi sitter och äter som bäst slänger han ur sig:
"Jag slutade äta socker i förrgår!" och det lät så roligt att jag började skratta.
Människan har ju liksom druckit absolut minst en mugg o'boy om dagen så länge jag kan minnas. För övrigt är han ju hälsofreak långt ut i fingerspetsarna. Men iaf, han började argumentera för det och så kom vi fram till att vi skulle ha en tävling. "No socker 2008" kallar vi den, för vi får inte äta socker. Kanon för min diabetes också.

Reglerna ser ut enligt följande:
Inget godis, kakor, glass, chips (ni förstår principen!).
Nötter får vi äta om dom är naturella. Om vi är "bortbjudna" får vi käka typ en kaka eller nåt, men det är liksom inte i vardagen utan om det är kalas eller nåt. Och max en gång/vecka. Skulle det va två kalas samma vecka måste vi ringa och fråga varandra om det är ok.
Vi får äta vilken mat som helst, det är liksom sockret som vi ska skippa.

Haha, jag ser fram emot det här alltså! Jag ska vinna!! Den som förlorar/ger upp först måste bjuda den andra på middag på Golfrestaurangen.
Så hade jag ju dock ett litet dilemma... jag går ju ut ganska mycket och vi får inte dricka läsk. Men vi får dricka typ sprit med juice eller vin.

Fem minuter efter att Kristoff hade åkt ringer telefonen. Det är Emma.
"Kom in, jag har nåt att bjuda på!" och jag bara neeeeeeeej. Kunde hon inte ha rignt 10 min tidigare?! Jag börjar förklara och skrattar samtidigt och så sticker Susanne in huvuvdet och säger:
"Men du, käka kladdkakan och börja imorn!" så flinar hon och går ut.

Men nu ska jag iaf till Emma och titta när J och Emma käkar kladdkaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback