Begravning, kondis und bihålor!

Oj, vilken dag jag har haft!

Vaknade och insåg att jag hade drömt om min egen begravning... ska man se det som nåt slags tecken?! Jag stod på kyrktrappan och folk gick in i två led på båda sidor om mig och ingen såg mig. Konstigt och sjukt obehagligt. Det märkliga var att det var så sjukt mycket folk! Dagisfröknar, släkt och vänner såklart, människor jag tränat med, åkt buss med, ytligt bekanta, folk som jag inte känner men vet vilka dom är. Människor jag rest med och träffat ytterst sällan. Kompisars släktingar, jobbarkompisar från gymnasiet, folk från skolan...

.
Emma och jag åkte in till stan, för hon skulle köpa sneakers och lite annat plock. Jag skulle endast följa med som sällskap, men gjorde jag det? Svar: no.
Köpte en jätterolig kornblå mössa, en hals-grej (vet inte hur jag ska beskriva den riktigt, men den är vit iaf) och kors i taket: en blå ögonskugga! Hur ska dettta sluta?

Vi träffade Jess också, och Emma pyste iväg ett tag och Jessan och jag traskade hem till henne efter att ha käkat. På vägen hem går man förbi Ingeborgs bageri.
"Vi går in!" sa jag och vi klev in. Världens minsta kondis (roligt ord, vi skojade om det i en timme efteråt!) och helt fullsmockat med folk.
Köpte varsin chokladboll och biskvi och gick hem. Jag var fortfarande i chocktillstånd att det var så mycket folk som rullade in hela tiden!!

Lite senare gick vi ut med Kitty och gissa vad vi ser?! KÖ UTANFÖR INGEBORGS! Aldrig sett en människa där och nu bara vällde det in folk. Bil på bil stannade utanför och jag sa till Jess: "Femtio spänn på att dom ska till Ingeborgs!" när vi mötte en bil i backen!

Eftersom vi inte kunde få nog av kondis, och det var omöjligt att komma intill Ingeborgs igen (utan kravallpolis, vapen eller nån slags trollerilåda) gick vi till Ica och handlade ingredienser till snickerskaka... som vi slängde ihop 15 min senare.
Det blev riktigt smaskigt och det tyckte Micke och Emma också lite senare när dom gjorde entré! Ett tag fick jag för mig att vi skulle ställa oss utanför Ingeborgs och sälja vår delikata snickerskaka. Det roliga var att vi gjorde den, som vi uttryckte det stup i kvarten... "på en höft" för vi hade inget recept!

.
J och jag var ute och spatserade på kvällspromenix för ett tag sen.
"Du, jag har så sjukt ont på framsidan av mina vader, liksom i benet.... i bihålorna?!" sa jag och kom på mig direkt efter. För bihålorna sitter ju inte direkt i närheten av smalbenen... men vad heter det där jag menade då? Måste fråga Emma imorn, för jag vet att hon vet!

Imorn ska jag bland annat:
1. Träffa Liza... äntligen!
2. Inviga min nya lite smått hysteriska poloklänning och till den mina "skogsgröna" strumpbyxor.. älskar färg! Kommer se helt crazy ut, som att nån kört mig i en mixer med en färgpalett! (Det blir nog blåa skor till också... hrm!) 3. Dricka alkohol igen, dansa, hångla (?) och se vad som händer... Är grymt sugen på L'orient men tror tyvärr det blir svårt att få med mig nån dit. Hur mycket skulle det va värt att offra för att muta nån att följa med?!

Spana in den här
lilla pärlan som får avsluta dagen... den sitter som en fotboll mitt i krysset!
(Observera att först tonen påminner extremt mycket om första tonen i Leona Lewis "Bleeding love"! Eller är det bara jag som tycker det?!

Massa kärlek!
/

(hon på kortet ovan... som den där kvällen lyckades förstöra en vit skinsoffa med svart hårfärg och satte pricken över i:et genom att ha en tamburin på huvudet medan alla runt omkring sjöng Per Gessle.... det var en rolig fest iaf, kom dit som en hor-versionen av Victoria "Posh spice" Beckham och åkte hem i en taxi lika svart som Mel B!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback