90-talet.

Här har vi den! Låten som jag tycker är 90-talet i ett nötskal. Nån som håller med? Så stekig, så utan stil. Men gungig, ja det är den!

.
Läste precis i en modeblogg om Chloé Sevigny. Kvinnan har ju koll liksom, no doubt. Men! Hon som hade skrivit om henne, hade rotat fram en bild från 2002 där hon hade på sig päls och "rött läppstift", nåt som "alla" har på sig idag. Och så tycker bloggerskan att hon är trendsetter när det kommer till den trenden.... hallå? Man kan ju inte va trendsetter 6 år i förväg! 

.
Hela mig helg har jag spenderat i LKPG. Träffade Liza i fredags och fikade, åh vad mycket vi hade att prata om och avverka! Usch, jag hatar Umeå!
Lite senare tog Liz bussen till Åtvid (!) utan mig, och stannade kvar och gick hem till Jess där jag satt och väntade på Jessan (som var på middag hos sin far) och Emma (som skulle ta bussen in).
Vi ställde till med en liten förfest på tre pers, och kom gemensamt fram till att min polo-klänning fick stanna hemma... för det hade blivit sjukt varmt i den!
I vanlig ordning hamnade vi på Platens och jag har skrivit det förr och jag skriver det igen: aldrig mer Platå! Och musiken var precis lika great som alltid. Bland annat spelades en av mina absoluta favoriter: "Cecilia" med Simon & Garfunkel. Kan det bli bättre?
Träffade: Kalle på dansgolvet och körde örnen, några snubbar från Örebro, Filip som hade på sig nån hatt han fått låna från Acne. Emma försvann med en stockholmare.
Jag vet inte var tiden tog vägen för hepp hepp så var klockan tre och det var dags att pipa hemåt. Jess skulle upp och jobba, så hon frågade om jag, eller rättare sagt vi, Filip och jag kunde gå hem till henne och hålla koll på Kittan för hon skulle till Micke.
Jag skrattade oavbrutet hela vägen hem och vid kyrkan fick jag för mig att byta skor för han sa till mig att jag "gick så sakta" i dom jag hade på mig, haha.

Några minuter efter att vi kommit hem ramlar Emma in med stockholmaren. Dom lägger sig och sover i en soffa fast det fanns två.
Jag vaknar efter några timmar och mår inte alldeles strålande.. (.....)

.
Så var det lördag liksom.
Jessan, Kitty och jag gick på långpromenix. Började med att släppa lös Kitty borta vid Cloetta center (eller Cottletta som Jess sa..) där vi kastade pinnar och hade det asmysigt. Micke kom också och vi spelade fotboll. Sen fortsatte vi med att gå runt ån för att jag skulle få se några öar som Jess yrat om några dagar tidigare.
På kvällen käkade vi tacos, kollade på schlagern (dåliga dåliga dåliga låtar) och slocknade hyfsat tidigt.
Igår åkte vi, Jess, Micke och jag till Ikea och glodde på möbler och sen till Maxi och handlade.
På eftermiddagen gick vi ut och busade med Kittan och sen fick Jessan för sig att baka bullar, så så blev det. Jag gjorde snickerskaka!

På fredag ska vi bowla igen, can't wait!
.
Nu ska jag strax åka till Lilian och göra lite nytta, ska bli kul att höra hur hon har haft det i Thailand!

Peace and love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback