Store freakshow.

Fan vad skoj vi har på jobbet!

Jag har skrattat åt Fredrica i typ två veckor för en sak.
Det var en tjej inne, hon hade även med sig en tjejkompis, som ville köpa väggdekorationer. Så frågade hon Fredrica om hon kunde få köpa den som satt på väggen också. Det fick hon, sa F. Så vänder sig Fredrica och tittar på väggdekorationen på väggen, och ser att nån håller på att riva ner den redan.
"AKTA! Akta den lilla mannen! Han river ner den!"
Och jag bara what?! Den lilla mannen? Det var ju tjejens kompis av kvinnligt kön som satt på knä och skulle ta ner den. HAHAHA!
Och det roligaste var ju att hon kallade henne "den lilla mannen". Vem vill bli kallad det liksom? Den lilla mannen. Ok för mannen. Eller den lilla pojken.
Jag skrattade oavbrutet i en kvart.
Sen höll vi på och skojade och sa saker som "den unga gubben", "den gamla pojken" och så vidare.

Idag var det inne en snubbe som pratade på rätt friskt alltså. Jag har inget emot sånt, tycker nästan tvärtom det är trevligt att prata lite mer än
"Hej... 124 och femtio tack... Tack ska du ha, har du leg till kortet? Vänta så ska du få en påse! Ok. Tack så mycket, hejdå!".
Gubben tyckte jag kunde hjälpa honom att sälja julgranar nu när Store stänger.
"Men vad ska vi göra på sommarn då?" frågade jag.
"Då sågar vi ner dom, granarna!"
"Men då vissnar dom ju?"
"Nej, vi lägger dom i ett kärr."
"Men jag har ju inget kärr?"
"Du får låna mitt!"

Det var även inne en tjej med - jag skojar inte! - världens coolaste plånbok/clutch. Jag bara skrek:
"OJ!! Ursäkta! Vilken grym plånbok! Var har du köpt den?!"
Tjejen bara skrattade åt mig och sa att hon hade köpt den i Warzawa.

Så stod vi och pratade stil, jag, Fredrica och praktikanten, Veronica.
"Alltså, jag tycker det är så konstigt egentligen. Carro, Jessica och du har ju så olika stilar!" sa F.
Jovars, det har vi ju, ingen nyhet direkt.
"Du har ju ganska många snygga grejer.. jag älskar jackan, dom lila strumpbyxorna. Coola saker, men varförsig liksom (jag brukar blanda ganska hejvilt!). Idag har du ju en snygg tröja! (En ljuslila tröja med blåa och gråa blommor.)"
"Va?! Tycker du? Jag tycker egentligen inte om den här. Vill aldrig ha på mig den. Det är för lite färg." säger jag. "Typiskt att jag får komplimanger endast när jag har på mig nåt jag inte gillar själv, haha!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback