Senaste dagarna på Store.

I tisdags käkade vi som sagt på jobbet (dock efter stängning alltså!). Jag åt först den godaste soppa jag ätit på hundra år, och sen nåt kött efter det.
Till allt drack Carro, Fredrica och jag två flaskor rödvin. Det blev lite fnissigt där på slutet. Vi satt kvar till klockan nästan var ett på natten.
Jag hade då redan missat sista bussen hem och fick sova hemma hos min kära vän Caroline.

När vi kom hem var hundskrället borta och Carros pojkvän var inte hemma. Och inte heller Ken som bor hos dom nu. Panik. Carro ringde, ingen svarade. Till slut kom Ken hem med Kittan. Vi kollade på tv och Carro traskade iväg till Magnolia för att få tag i Johnny.

Ken och jag låg utslängda i varsin del av soffan tittade först på boxning, sen på nån dokumentär om mexikanska maffian. Mycket intressant måste jag säga!

Carro och Johnny kom hem, sen slockande jag ganska snart.

Upp och iväg till Store igen.
Fredrica, roligare chef får man leta länge efter, sa att hon hade tänkt "Döden! Döden!" på morgonen och jag skrattade nåt otroligt mycket för det lät så kul!

Eftersom jag missade bussen hade jag på mig samma kläder dagen efter också.
"Du har en fläck där!" sa Fredrica på morgonen när jag kom.
"Ah, apelsin!" svarade jag. "Jag går och köper en ny tröja!"
... men så kom Fredrica iväg före mig. Hon hinner typ inte tvätta nu och köper nya kläder istället. Så ringde hon:
"Jag köper en tröja du kan låna! Vad har du på dig... jeans?"
"Nej, kjol." svarade jag.
"Vilken färg?"
"Grå."
"Vad bra! Då kommer jag snart!"
Så kom hon tillbaka med en vit tröja till mig, haha!

Dagen gick fort och jag höll bland annat på att skriva mitt eget personnummer på ett kvitto där jag skulle skriva kundens. Typiskt mig också, att säga det högt.
"Oj! Nu höll jag på att skriva mitt eget personnummer!" Klant-Ulla.

Vi förbannade rödvinet och jobbade på.

Idag skulle det va tomtenatta, trodde vi. Men det visade sig att det var det inte alls! Så vi hade tänkt stänga 22, men stängde 19 och åkte raka spåret till Ikea, Carro, Fredrica och jag.
Där spanade vi på julgranar utan att köpa nån, sprang runt lite och glodde och käkade. Carro och Fredrica köpte julkulor och vi diskuterade om man kunde ha orange julkulor. Jag tyckte dom var grymma!

Imorn blir det tillbaka till samma ställe. 10-19.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback