Onsdag... & torsdag!

Onsdag.

Fredrica, Veronica (praktikanten) och jag på Store.
Det kommer in en skitsöt gubbe typ när vi öppnar. Han pratar med oss allihopa, skojar och klappar mig på kinden och säger tusen gånger: "Vilka rara flickor ni är i den här butiken!".
När han ska gå har han handlat för ungefär 1000 spänn, och det blir ganska tungt. Han frågar om ingen av oss slutar snart och kan skjutsa hem honom. Det kan vi ju tyvärr inte, "Men Ulrika kan följa dig till station!" säger Fredrica. Sagt och gjort.

Jag ska följa med gubben till station.
Först vill han ha med mig som smakråd när han ska köpa parfym. Vi får in på Filbyter och luktar på parfymer. Tjejerna i affären tror ju såklart jag känner gubben. Det gör jag ju inte. Det slutar med att jag får bestämma vilka parfymer han ska köpa.

Vi pratar hela vägen och han är verkligen hur gullig som helst. När vi kommer fram säger han att han ska köpa godis till oss. Det ska han inte alls det, säger jag. Men han ger sig inte och två påsar skummtomtar och en kram senare är jag på väg tillbaka till Store.


Carro kommer lite senare till Store och Jess kommer insläntande precis innan vi stänger. Vi köper kebab, går hem. Jessan går ganska snart till Micke.
Caroline och jag slocknar i varsin soffa och jag vaknar av att Carro kastar en apelsin på mig.

Vi ska ut på en sista sväng med Kittan (kl är väl ungefär 23.30). Hon ser ut som en gangster med keps, stora brallor och sneakers. Jag ser ut som en medelålders tant med strumpbyxor, kappa och pälsmössa.
"Det ser ut som du ska till kyrkan!" säger Carro.
Hon såg ut ungefär som att hon skulle råna en bank.
Vi matchade inte så bra, haha!

Ner till Yngves där vi köpte godis, hem, låg och skrattade i sängen och kollade på CSI eller vad det heter. Dödstrött var jag. Somnade.


Torsdag.

Carro och jag på Store hela dagen, hurra!
Vi har både varit effektiva och haft trevligt. Och handlat! Druckit kaffe (dock mest mjölk med kaffe för mig, tror jag!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback