Arv.

Idag har jag fått ärva. Eller jag fick papper om att jag kommer få ärva. Så sjukt, helt overkligt. Av en person jag träffat en gång jag kan minnas (säkert flera gånger när jag var liten, men det minns jag inte!).
Det är kanske två år sen jag träffade henne, och hon är liksom ingift i min släkt, min mormors bror Edvins fru. Så jag antar att vi egentligen får vår del från Edvin.

Jag tycker det är så weird hela grejen bara. Hepp hepp, pengar hit och dit. Hepp hepp, papper att skriva på och godkänner jag eller inte?
Hur kan man inte godkänna? Jag tycker egentligen inte jag borde få nånting ju.

Och så mycket pengar som gick till cancerfonden! Och så mycket pengar till hjärt-lungfonden. Jag tycker det är det bästa!
Hoppas jag fått ärva lite såna gener som är så generösa till bra saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback