Roligaste (?) bilden idag.




Har varit på vårdcentralen. En mycket upplyftande upplevelse. Eller inte.
Först körde nån sköterska ner en extra lång tops i halsen på mig.

Sen fick jag vänta. Pappa var min chafför och vi satt och kollade på OS i väntrummet och pappa drog oavbrutet pappaskämt och jag skrattade så jag fick ännu ondare i halsen. Det var gymnastik och alla kineserna såg ut att va max fyra år.
En amerikanska ramlade av en bomm det första hon gjorde jag och fick lite ont i hjärtat för hon såg så ledsen ut.

"Ulrika" fick jag höra och följde med en annan sköterska (mycket mycket trevlig, jag har haft hennes barn i gymnastik (dock inte OS-style) och hon har tejpat ihop både det ena och det andra på mig genom åren. Och gett mig diverse sprutor!) till ett litet rum och hon säger att jag har halsfluss.
Hon glor lite i min hals med en ficklampa och säger: "Jaa, det har du."

Därefter följer en massa frågor av typen:
Ont att svälja?
Feber?
Hosta?
Kan du gapa?

Och jag bara ja, ja, ja och ja.


Gapar man efter mycket får man tydligen halsfluss.

Nu måste jag hålla mig inne 3-4 dagar och vad ska jag göra?! Har ju redan varit inne två dagar och läser så det snart ramlar ord ur öronen på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback