Måste erkänna en sak.

Jag, Ulrika Nilsson har uppfört mig illa och sen hållit käften om det. Dubbelmoral, och dessutom enbart under tiden jag bodde utom detta land, allt för att det skulle bli lättare att slippa erkänna både för mig själv och andra.

Jag har ägt ett par Foppa-tofflor. Som jag tycker är det gräsligaste skodon som någonsin sett ljuset på denna planet, som inte bara är extremt praktiska, dom är nästan så fula att dom borde va olagliga.
Kastade enormt mycket skit på Jess när hon kom hem med ett par från Thailand.

Så skulle jag då till Oslo igen. Förra året skrattade dom åt mig på Nordstrand för att jag gick i silvriga ballerinas på jobbet. (Mitt jobb innehöll väldigt mycket vatten och jord i kombination, vilket inte är speciellt bra för några skor, om man bortser från gummistövlar, galoscher.... och Foppa-tofflor.)
Dom gick sönder på typ två veckor och det regnade typ hela sommaren (förstörde både ipod och mobil, klant som jag är) vilket innebar att jag bodde i ett par gummistövlar som var minst fyra storlekar för stora.

Karin, å sin sida. Hon hade ett par Foppa. Ett par gula.

Och så kände jag att fan, i år ska jag inte slakta några skor där ute. Och köpte ett par Foppa!!!! Kan ni tänka er?! Käre tid, nu får jag dålig gåshud bara jag tänker på det.
Och så funderade jag. Hm. Kanske kan komma lite lättare undan om jag köper ett par space:iga? Så jag slog till på ett par silvriga.



Även fast som var silvriga, var dom fula som stryk. Men så bra! Glafs glafs har det låtit där jag gått fram för oftast har dom varit fulla med vatten efter att jag vattnat.

Storlek 35 hade jag kommer jag ihåg och dom satt helt perfekt. När jag varit på jobbet två veckor hade både Veronica (även hon mycket skeptisk till en början), Rakel och May inhandlat varsitt par.

Så mycket finare väder i våras än förra året, vilket innebar att jag när jag kom hem till Sverige igen inte kunde ljuga och säga att jag inte haft Foppa-tofflor. För det syntes!


Prickiga fötter!!

Vill också bara påpeka att det första jag gjorde efter att jag jobbat klart sista dagen, var att slänga mina Foppa och låtsas som att dom aldrig existerat.
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback