Karla och den fisande massören från Ryssland.

Har precis återvänt hem till mig från Klövervägen 8, där Karla bjöd på hembakad pärontårta (riktigt riktigt god!). Håkan, Karlas pappa började såklart prata norska det första han gjorde när jag klev in.
"JEG ER EN SPRITKOMPASS!!!" gormade han gång på gång.

Jag satt och pratade mitt icke-komvux-pluggande i höst med Karla, hennes mor Gerda och hennes farbror (för övrigt också min granne) Micke.
"Alla kurser jag ville läsa var upptagna! Det enda jag kunde få läsa va matte a och spanska." sa jag.
"SKÅNSKA?!" frågade Gerda.
 
Karla fyllde ju som sagt år igår. Då var hon på massage nånstans i Linköping. Hon bröjade berätta om den upplevelsen och det finns inte en chans att jag ska kunna återberätta den lika roligt som hon gjorde, jag skrattade så jag tjöt.
Karlsson hade iaf fått gå in i nåt rum med den största ryssen på hela planeten, och så hade han skämtat med henne om allt man inte borde skoja om och så hade han fisit och varit allmänt weird.


Dagens klart roligaste sak hände på Store. Det kom in en söt tjej och frågade om vi hade doftpåsar. Jag kom fram bakom kassan och skulle precis visa henne när hon bara skrek rakt ut (spontant antar jag):
"GUD VAD FIN DU ÄR!"
Jag tappade helt bort mig och bara skrattade och mumlade "Eh.. haha Näe?! Tack.".
Hon syftade nog på mina kläder, som idag bestod av en vinröd tröja, guldfärgad kjol och gröna strumpenbyx.

Men så kul att nån säger så, eller hur? Jag har gått runt och flinat för mig själv resten av dagen, så glad blev jag. Härmed ska jag verkligen alltid börja säga saker som jag menar, mer komplimanger for everybody!

Store imorn, 10-16. Därefter kommer jag lyssna på Lars Winnerbäck på Stångebro, med eller utan biljett. Hoppas på sol!

Take care & pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback