"Och sen gå och vara normal mot sin lastbil.."

Kom in ett riktigt orginal till mig på Store idag och vi pratade (eller ja, mest hon, jag lyssnade och försökte hålla mig för skratt med varierande resultat!) i säkert tio minuter. Hon babblade om allt mellan himmel och jord, bland annat att hon inte ville köpa en blommig elefant till nåt kid hon kände... för tänk om ungen skulle fråga (citat):
"Men mamma! Finns det blommiga elefanter? Och det gör det ju inte!"
"Eh.. men då kan man ju svara att det är en fantasi-elefant!" försökte jag och så tänkte jag att barnet kan ju lika gärna fråga varför elefanten är så liten, och vad ska man svara på det då?!

Iaf, så halkade hon in på Engla-grejen och sa
"Att först gå och mörda nån och sen gå och va helt normal mot sin lastbil (!). Det är ju fel nånstans i hjärnan då (ett rätt!) och det borde inte kallas tvångsvård utan kärleksvård för man gör det ju av kärlek!"
Så jävla snurrig människa alltså, men jag gillade henne mitt i allt kaos. Skön och flower power på nåt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback