Amsterdam-tema.


Den här låten alltså, så sjukt fjantig.. men jag älskar den!
När jag gick i ettan på gymnasiet åkte jag med några tvåor och treor till Holland och bodde där i tre veckor. Det var på våren, alltså nästan exakt sex år sen.
Då hade den här snubben precis vunnit Idol där, och den här låten spelades överallt och hela tiden!

Kom och tänka på det här idag när Carro och jag satt i solen utanför Magnolia och käkade jordgubbar med mjölk och läste Nolltretton. Där i fanns det en reseguide till Amsterdam, och en bild på ett sexmuseum... och jag kände igen det direkt för vi var där!

Hur som helst var det en galet rolig resa, köpte ett par Puma-skor som inte fanns i Sverige som var hur grymma som helst, och så kom det fram en kille till mig i Parken på Valborg och frågade var jag hade köpt dom.
"Jag trodde iaf att jag skulle va ensam om dom i Åtvid!".
Han hade köpt sina i Paris.

En vecka bodde vi hemma hos holländare, dom som gick på gymnasieskolan i Hengelo där vi var. Jag hamnade hemma hos en hårdrocksbrud som såg lite efterbliven som hade långt svart hår och bodde på en grisfarm.

Dom två veckorna vi bodde ihop alla från Åtvid (plus lärare) var det världens håll-i-gång, nån spydde i lärarnas sängar, grabbarna och jag gick på öljakt medan Sofie, Lisa och lärarna var iväg på nåt. Det slutade med att vi gick flera jävla mil i dödsmörker (jag är mörkrädd!) och utan att ha hittat nån öl gick Jimboy och jag tillbaka och Rickard och Jimmy genade över en motorväg och slog sig lite här och var.

Vi hann såklart med Red light-district och det var dessutom Ajax-match den dagen vi var där, men den såg vi aldrig.

Holländare pratar väldigt bra engelska men äter så mycket äckligt att jag nästan spyr när jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback