Konditionstest a'la Kristoffer.

Har varit ute och gått med min bror. Slutsats: han har bättre kondition än jag.
Jag sa innan vi gick: nu ska vi se hur många vi kommer stanna och prata med/hälsa på.
I Göstas park pratade vi med Sylvia (det var lite kul för Kristoffer trodde att hon fortfarande var frisör men hon har jobbat på bank i sju år), hälsade på två gubbar på Axels väg, pratade med Bengan och han andra gubben på Gropen (dom hade ölpaus på en parkbänk, hur roliga som helst), Kristoffer hälsade på nån han jobbat med på Posten, pratade med Alex på Ica, vinkade till Sandra genom ett fönster på samma ställe, hälsade på John som jobbade på skolan när jag gick i lågstadiet, hälsade på Micke och Maria som är lärare/fritidsledare.
Tror jag har glömt nån men vet inte vem.
Ibland är det bara så skönt att va hemma i Åtvid...
Vi kom även fram till att Kristoffer inte kan klättra i lyckstolpar och att jag bara är förståndig när det är dåligt väder.

För övrigt har jag blivit husmor och mattant i ett. Lagade mat till bror och Susanne, pappa jobbade. Det blev faktiskt bättre än väntat! Kycklingfilé med potatis och sås som jag snidade ihop av koksmjölk, apelsin och lite annat smått och gott. Och gott blev det! Ikväll har jag gjort fruktsallad. Hushållig som få, haha. Ska nog önska mig ett förkläde i julklapp! Annars kanske farmor kan virka ett åt mig!

Jag är kär också. Paolo Nutini.. det är nåt män med rufsigt hår, plågade ögon och en fin pipa. Ska köpa skivan imorn, för nu sitter jag på youtube dygnet runt. Och han är 87:a! 87:a!!

Imorn bär det av till stan... det känns som att det ligger en liten utgång i luften, luften bor i mina steg och mina steg kommer ta mig till Platå.

Love och peace till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback