Fotbollsfeber!

Har varit på Kopparvallen för första gången i år ikväll!

Var hemma hos Karla innan, Sophie och Louise var där också och vi kollade på Kvarteret Skatan och köpte mat på Victoria. Min köttbit hade konsistens som en gammal dörrmatta.

Cyklade bort till matchen och ställde mig vid pappa och Susanne. Det kändes som att det var igår jag var där sist, fick precis samma känsla som på högstadiet och i gymnasiet när vi var där.
Alla var liksom där då. Vi stod som i en klump och härjade och Jessan och jag pratade kanske mer än vi kollade på själva fotbollen och det var så mycket mer än bara fotboll. En social grej liksom.

Det var som att tiden stått stilla och luften var precis likadan, folket precis detsamma. Men jag vet ju att det inte är så egentligen.

Framför mig stod det 5 små tjejer. Kanske åtta år gamla eller nåt. Dom var precis som vi var på lågstadiet. Skrek hela tiden.
"Foten på bollen och bollen i mål, tills vi får höra publikens vrål! Å F F!"
Tror dom skrek det 100 gånger. Jag bara skrattade... så sjukt roliga.

Det stod en tant bredvid oss. Hon hade flyttat till Åtvid 1967 och varit på en match innan den här.
"Det har ju inte varit nån orkester här ikväll, brukar det inte vara det?" frågade hon och jag undrade om hon fortfarande var kvar på 60-talet.

Superdålig match, by the way. 0-0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback