Bastu på sexan...

Fy fan vad det är varmt här!
Pappa har fått eldningsmani igen och beter sig som värsta sortens pyroman. Haha, nej, kanske inte riktigt så illa. Men typ, det är säkert 50 grader varmt inne i mitt rum. Men som jag sa till min bror: "Bättre det än att vi får frysa! Det enda jobbiga är att man blir så slö."

Slö är verkligen rätt ord idag. Vaknade alldeles för sent hemma hos Jessan och mådde lite sissosådär. Jessica å sin sida mådde verkligen som hon förtjänade, hon fick till en riktig kanon-fylla igår...

.. kvällen började med att Carro och jag käkade pyttipanna hemma hos henne, Jessan var på kräftskiva.
Framåt halv tio gick vi för att möta Jessan och hämta hennes far bil som skulle bli vårt transportmedel till Norrköping.
Efter en mycket snabb intenstiv och effektiv tillfixning drog vi iväg. Carro och en smått (redan!) överbefriskad Jessica i framsätet, jag där bak. Vi lyssnade på en jättebra bränd skiva och hade lite allsång för oss innan vi missade första avfarten och fick köra världens omväg. För övrigt var det nog nytt svenskt rekord på sträckan Linköping-Norrköping!

Vi mötte Carin och hennes boyfriend med kompisar (dom skulle spela... coverband) utan för Palace och gick in. Knappt en människa där. Har aldrig i hela mitt liv sett så många speglar på ett och samma ställe, och inte heller en sån konstig blandning av människor.

När Kompis (bandet, haha) spelade satt vi först i baren och försökte få igång folket, och senare gick Jessan (vid det här laget... rätt på lyset efter alla kräftskive-snapsar och vin) Carin och jag fram och körde järnet. Det påminde om afterski, och jag äääälskar afterski. Carro stod en bit bort och höll koll på oss, eftersom hon var nykter.

När Kompis hade spelat klart gick vi ett varv (det var ju stort ju!) och jag träffade Victor! Hur kul som helst, tror inte jag har sett honom på ett och ett halvt år. Klart kvällens höjdpunkt. Saknar skolan ibland, vi hade så jävla kul.

Vi drog hem ganska snart, med ett snabbt stopp på Max när vi kom tillbaka till Linköping, där Carro mer eller mindre tvångsmatade mig med kycklingburgare. Tack för det.

Tog bussen hem vid typ halv fem. Läste hela vägen och gick från Nygård med en handikappad vänsterfot och en på tok för tung väska full med onödiga saker.

Ikväll har jag bland annat varit inne hos Zora (Emmas mamma) och pratat med henne och Dag. Hon bjöd mig på äppelkaka (inte shot!) som var godast i stan. Pratade en snabbis med Jacky, Janne (J's pappa) var här en sväng.

Nu ska jag fortsätta läsa... sjukt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback