Sakletande och Ikea.

Sitter hos J och våldgästar! Min kära bästa vän datorn har gett upp och beter sig numera som en tjurig 80-åring med virus... (och det är inte förskyldning jag pratar om!)
Vi har precis varit och rivit runt och lekt sakletare i Js källare. Nu börjar jag också bli besatt. Det blir väl en trip till Oslo, om vi bara hittar nånstans att bo.
Jag var på Ikea idag med min moster och ville bara köpa allt jag såg och hyra ett släp nu och sno en bil och bara köra (fast varken J eller jag har ju körkort, så vi får väl skaffa oss en chaffis för alla våra Norge-pengar!). Kollade på mattor, krukor, soffor, bord & stolar, glas, brickor, kastruller, saxar, gardiner, sängar, julkulor (ehh.. lite tidigt va?), bestick, lampor i tusen olika modeller, tavlor, magneter, blommor (juncus sprialis, ja tack!), kuddar, madrasser, fotöljer och Gud vet allt!
Nu vill jag bara åka och ha världens finaste lägenhet. J och jag har väl egentligen inte samma smak när det gäller inredning, hon gillar rosa, grått och vitt som hon uttryckte det, lite stilrent medans jag är mer för en lagom färgexplotion och lite femtiotalsgrejer. Men det blir nog Js stil med en touch av min galenskap, misstänker jag.

Alldeles strax ska vi göra fruktsallad med Js gourmét-vitachockladsås. Det är lika gott som det låter, jag lovar.

Jobbar på torsdag och fram till dess lär mitt liv bestå av datorspelande (har fallit tillbaka till ett beroende jag led av under större delen av högstadiet och gymnasiet, Sims... dygnet runt!), hängde med mina kära och bästa, och iiiingen alkohol. Jessan - ring mig inte på onsdag! Eller...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback