Porrtidning med knarkreklam?

J, Emma och jag var ute och cyklade igår... på kvällen. Vi handlar lite och på väge hem möter vi tre tanter vid ett övergångställ (heter det så? Låter konstigt!).
"Det är ju vi om 50 år!" säger nån av oss.
Jag tänker ofta så, vi SKA hålla ihop hela livet. Hur i helvete skulle jag kunna klara mig utan dom här människorna? Som vet allt om mig, som jag vet allt om. Vi har växt upp med varandra, jag har sett deras bästa sidor, dom har sett mina och tro mig, vi har sett varandras mindre bra också.
Ett liv utan mina tjejer skulle va som en trillingnöt utan nötter, som en solig dag utan sol.
När vi kommit uppför en backe, möter vi tre tjejer, kanske 12-13 år.
"Det är ju vi... för 10 år sen! Det är ett tecken!" säger J och jag har aldrig sett det klarare. Aldrig aldrig aldrig ska vi sklijas, för det skulle aldrig funka.

Idag har jag städat, städat och återigen: städat! Mitt rum är skinande rent och jag trivs i det faktiskt, fast jag är van vid kaos. Jag vågar nästan säga att mitt rum har aldrig känts så mycket "Ulla" som just idag.
Flyttat om alla mina grejer, kort, brev, tidningar. Riktigt nöjd!
Jag började sortera mina cd-skivor i bokstavsordning. Och efter tre minuter ångrade jag.. för jag insåg vilken tid det skulle ta. När jag plockade ner alla skivorna från väggen, ner på golvet och la dom i högar från A-Ö... Herregud. Räknade. 217 st. Det gick liksom inte inse hur många det var förns dom låg där på golvet. Och det var inte alla, vågar inte tänka på hur många som är utlånade, som finns i vårt vardagsrum, som är borttappade nånstans. Men vilka gamla godingar jag hittade! Jumper, det var länge sen! Och så mycket skit också, men jag kan liksom inte slänga nåt, vill ha kvar alla....
Pappa är likadan, jag har rotat i hans gamla LP-skivor idag och satt upp några på väggarna i mitt rum (har lite svårt för konst i allmänhet, men skivor funkar bra!). Så galet många han har! Värsta skatten och nu står dom i källaren och skämms. Synd egentligen.
Tidningar är en annan sak jag inte kan slänga. Nu har jag sorterat dom också, Cosmo i en hög, Elle, Veckorevyn, Solo, utländska tidningar (bland annat en Vanity fair som jag köpte på Arlanda bara för att omslaget var så jävla snyggt, Kate Moss i en vit pälsmössa).
Jag fick även en riktig snilleblixt närjag höll på och sorterade tidningarna! Jag hade en helkroppsspegel i mitt rum för länge sen, innan jag målade om det, och så fick jag för mig att måla ramen och det blev pannkaka.
Idag plockade jag upp spegeln igen, och håller på och kladdi-kluddar fast en massa grymma bilder från tidningar på ramen. Kommer bli helt grymt snyggt. Jag älskar tidningar och bilder och nu kan jag sitta och pyssla med det och så får jag se en massa snygga bilder när jag ska spegla mig.
"Hur mycket tar du för att inreda en lägenhet?" frågade min bror när jag höll på som bäst.
När min kamera är fixad blir det bilder här!

Ikväll trippade Emma och jag till Shell.
Hon bjöd in mig på te när vi kom tillbaka hem. Jag tackade ja och vi slog oss ner i det Sjöholmska köket. Jag börjar bläddra i en Slitz som Emma lånat av Karla.
Emma börjar förklara att hon för tillfället är så trött på sin far, Dagge, som är typ coolast i stan. När hon satt och läste Slitz, en artikel om kokain hade Dagge tydligen kommit fram, pekat på tidningen och sagt:
"Porrtidning!! Med knarkreklam!"
Emma hade bara ryckt på axlarna och vi skrattade och srkattade åt det. Slitz - porrtidning?!

Så kommer Dagge in i köket, går till tvättstugan där han ställer sig och röker samtidigt som han pratar med Emma och mig. Dummar sig med Emma, och hon blir trött på honom och ryter i:
"GÅ HÄRIFRÅN! Jag blir så trött på din närvaro och din uppsyn gör mig förbannad!"
Dagge lunkar ut ur köket och jag ligger dubbelvikt över köksbordet i tio minuter.

Emma blir sugen på nånting.
"ÅÅÅHH! JAg måste ha o'boy! Syndens dryck!"
"Jag trodde det var alkohol?" frågar jag.
"Nej. Vill du ha?"
"Ska du dra ner mig i syndafloden?!"

Nu är jag trött som en flodhäst och mör som en söndagsstek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback