"Du får bestämma..... inte gräslök!"

Ska försöka knopa ihop nåt om helgens bravader...

Personalfest i fredags. Blev ingen bowling för det var tydligen fulbokat. Men trevligt var det! Vi  käkade på Sangria, mumma. Det pratades om allt från döda kaniner, bränder till bajstunnor och stövlar.
Folk gick lite olika, sist kvar var jag, Carl, Karin, Monica och Yvonne.
Det slutade med att Carl, Karin och jag gick till 55:an. Jag har aldrig varit där innan, men det var helt ok! Positivt överraskad måste jag säga. Drack en vanilla sky, tror inte jag har gjort det sen barskolan...

I lördags... inte bakfull alls faktiskt!... träffade jag först Johnny och Carro och åt soppa på lunchen. Carro skulle till jobbet efter och jag skenade på stan. Missade systemet. Ringde till pappas sambo och hon la en tre liters baginbox i vår postlåda som Jessan fick åka och hämta, för hon var i Åtvid.

Träffade Lina och vi åkte till Ikea och sprang i panik runt och letade efter nåt att ha på oss på kvällen. Väl hemma hos henne bjöd vi upp med tacos (hon gjorde världens godaste guacamole... osäker stavning bör observeras!).

Lina provade 70 000 olika outfits, och jag fick MVG i diskning av hennes boyfriend.

Förfest i en 140 kvadrat stor lägenhet med spontan-dans, vin och grantäpplejuice, skåningar och utan lås på toan, som för övrigt var världens minsta.

Platå var som vanligt men tusen gånger bättre! 90-talsmusik när den är som bäst, vänner i varje hörn, mer dans än vi hunnit med dom senaste 13 gångerna vi varit där. Hamnade i baren och diskuterade trekantsbh:ar med en person av manligt kön, vet inte riktigt hur det kom sig.
Obligatoriskt avslutande korvkalas vid korvgubben (man måste sitta på marken för att få den rätta känslan!) innan Jessan och jag traskade Ågatan ner en gång och sen upp igen och kvällen får samma betyg som jag fick på diskningen.
"Hur ska vi kunna toppa det här nästa vecka?!" som Jessan och jag sa dagen efter.

Dagen efter kändes ganska så mycket dagen efter och vi körde panpizza, Noblesse och cola light precis som på den gamla goda tiden på Barnhemsgatan.
När vi var på Priso frågar Jessan:
"Ska vi ha chips? Du får bestämma vilken sort....... inte gräslök!"

Idag har jag varit och kollat på mina födelsemärken hos doktorn och fick det svart på vitt att jag är alldeles för nojjig för mitt eget bästa.
"Du har faktiskt färre födelsemärken än de flesta i din ålder! Du har ju jättefin hud!" sa doktorn och jag gick ut och kände mig asdum.
Åkte till kyrkogården och satt där på min kuvertväska klockan halv tio på morgonen. Det var verkligen begravningsväder, grått. Dimmigt på nåt sätt, eller så var det bara min hjärna som tyckte det.

Varit datanörd resten av dagen med ett kvällsavbrott med en runda runt Slevringe och lite häng med Emma och J. Vi kollade på Sunes sommar (äntligen, jag har tjatat om det sen vi kom hem från Mallis). Så bra att är galet!
J hade med sig morotskaka som var helt ljuvlig och vi pratade så mycket att Emma till slut fick trycka på mute.

Dagens roligaste skvaller.. eller vad vi ska kalla det?... är helt klart att J har skrivit med sin idol. Hon var besatt, och då menar jag besatt av David Tainton på högstadiet (på mellanstadiet var det Michael Owen, som hon skulle gifta sig med, haha) och vi lyssnade på "Each time" tills jag spydde på den.
Nu har han iaf skrivit till henne på Facebook!! Haha.

Nu: me tired.

Ses & hörs. Puss & kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback