Dagens insikter.

Dagens insikt nr 1:
Har precis upptäckt att jag börjat stava som en kratta, och det är det värsta jag vet, folk som inte stavar rätt.. Nu blir dert skärpning för fröken Nilsson!

Dagens insikt nr 2:
Min spegel som numera är klar-kladdi-kluddad med en massa coola bilder blev precis hur bra som helst. Och en rolig sak! I en tidning hittade jag en bild på en kille om spelade på afterski:n i Val Thorens både i år och för två år sen. Han sitter på spegeln nu, längst nere i hörnet, haha.

Dagens insikt nr 2:
Jag borde aldrig springa. Var ute och skenade ikväll. Det blir liksom för mycket luft på för kort tid för min hals. Nu hostar jag hela tiden.
Min bror försökte göra sig lustig över mig när jag kom hem.
"Du springer snart lika snabbt som Heile Gebreselassie ju! Maraton på 2.04!"
Kul! Skitkul.
För övrigt har min pappa sprungit Stockholm maraton, 1982. På fyra timmar eller vad det var. Det ska jag slå, haha. Pappa la sig i också och sa att innan dom sprang (tre st var dom) hade dom bara sprungit två mil i sträck. Och så sprang dom tydligen tre mil på raken utan att stanna. Sen blev en av dom dålig i magen så dom fick ta det lite lugnare.
Har sett kort på eländet, inte sjukan alltså utan när dom kommer i mål. Pappa är smal som en sticka och har på sig en röd "Roy och Roger-keps".

Dagens insikt nr 3:
Min dåliga karaktär när det gäller utgång och alkohol beror till kanske femtio procent på mina vänner. Det rings onsdag, torsdag, lördag.
"Gumman! Du kommer väl in?! Platens ikväll!"
Nu skyller jag på dom, men jag vet ju att jag är likadan, haha. Ringer inte dom så ringer jag! 
But tonight I'm home. Eller det kommer jag inte alls va för jag ska till J och äta paj som hon har bakat!

Idag har jag:
Fikat med Fia, mycket nice! Inne på Sandelius träffar jag typ varenda människa jag känner. Min gamla chef på Bettans blomstershop, tre lärare, en kompis mor, en gammal klasskompis, min bror och hans kompisar, Lilians släktingar, en gammal granne och en tant jag träffade när jag var på länstyrelsen. Åtvid är inte stort alltså.
Sprungit, som jag skrev.

Morgondagens insikt kommer med all säkerhet att bli:
jag ska inte använda bus. Kommer nog vakna och se ut som en fläckig flodhäst med träningsvärk. Men då har jag iaf försökt att undgå att se ut som en albino....

Hööörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback