MAGALUF 18-27/8 2007.

Så, nu kommer det äntligen (nån som har undrat, längtat? ..... nähä, men här kommer det iaf!) inlägget om årets resa till Mallis. Håll tillgodo!

Tog flyget från Gardemoen, Oslo till Palma.
Med mig hade jag
(Jacky)
och
(Jessan).


(På planet)
drack vi baileys med kaffe istället för champagne som Jacky hade planerat.
Det var även på planet jag råkade kläcka den första saken som skulle förfölja oss resten av resan. Jag sa "Öh?!" och liksom sköt fram huvudet samtidigt.
(Här är Jessans och min "Öh?!"-min. Lagom nyktra? Jovars, ja tack!)


Vi bodde i en lägenhet med
(Emelie),
(Nina)
och Sanna, som jag tyvärr inte har nåt kort på. Sköna tjejer allihopa, det kunde inte ha blivit bättre.


Dom nio dagarna gick åt till att
(dricka (här är jag med världens starkaste drink (tack Arild!) med tomtebloss i på min födelsedag))
(sola (men jag haaaatar det, blir rastlös och ger upp efter en kvart, vilket kan förklara min inte så solbrända solbränna))
(hänga på balkongen)
med
(världens bästa utsikt över bargatan)

(skrämma skiten ur barskoleelever genom att beställa det konstigaste man kunde komma på)

(dansa)

(hälsa på gamla bekanta... här Jacky och jag med Zeke)

(och hänga i barer i tid och otid).

Det var sjukt kul att se alla igen, ganska många som var kvar sen förra året, men även många nya...


blev vår bästa vän.

Som sagt så fyllde jag ju även år där nere på ön.. och det blev en jävla födelsedag måste jag säga.
(Såhär)
fräsch var jag när jag vaknade på min 21:a födelsedag. Inte alls bakfull eller dålig på nåt sätt, och jag hade till och med fått en tatuering!
(Jessan och Jacky)
höll på och smusslade med nåt ute i köket när jag duschade, sen bara stack Jacky innan jag var klar och Jessan och gick kanske en kvart efter.... till Viking. När vi kommer dit säger Jessan till mig att vänta utanför och går in, men jag kan inte låta bli utan kliver innanför dörren.
Pelle börjar prata i microfonen och säger att jag fyller år och så sjunger alla och jag börjar såklart grina. Det blev champagne och grejer, och när Viking stängt satt vi kvar och käkade glasstårta på barsdisken (det var det dom styrde med i köket när jag duschade, Jessan hade bränt marängbotten, haha) med alla som jobbar där.


Här följer lite sköna pics!


"Sista-minuten-korv" var även ett annat uttryck som jag råkade mynta sista dagen innan vi åkte hem. Mamsen höll på att skratta ihjäl sig åt mig.
Vi käkade korv varje dag på Gjökeredet varje dag för Jessan blev galet sugen på korv hela tiden. Sista dan var vi ju såklart tvugna att göra det för att få ett ordentligt avslut på korvätandet.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag kom fram till det, men vi planerade hela dagen för att hinna med en sista korv... och så stod vi på Treo och kom på att vi nog inte skulle hinna med det.
"Vi får väl ta en sista-minuten-korv!" sa jag och jag vet inte egentligen varför det blev så kul men vi skrattade så vi låg dubbelvikta allihopa....

Tack så hjärtligt girls för en riktig kanonresa! In i dimman... och sen kom vi aldrig ur.
Nu är det snart dags för reunion... kommer bli helt crazy!


Resan avslutades med en powernap på Kastrup...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback