Hobbe!

Trött och illamående... diabetes är inte världshistoriens roligaste sjukdom, om jag säger så... Usch. Men jag ska inte klaga, det finns miljader med människor som har det så väldans mycket sämre...

Egentligen borde jag sitta hos Emma och provdricka deras nya bubbelvatten direkt från kylskåpet, men jag kommer däcka vilken sekund som helst!
Imorn ska min granne Lena ha 50-årsfest, och Emma och jag ska hjälpa till på festen! Ska bli kul! Lena hade funderat på vilka hon skulle be hjälpa till, och så hade jag tydligen gått förbi utanför och så ringde hon... 72 pers, roligt!

Dagens låt: "My heart will go on" Celine Dion, jävligt smörig, men jag hörde den när jag cyklade hem från bussen ikväll... Och den påminner mig om när jag, Linda och Lisa satt längst bak i en minibuss på väg till nån simtävling typ i femman och sjöng så det stod härliga till.

J och jag pratade gosedjur igår. Emma har en liten docka, som jag väl egentligen tycker ser mer ut som en tomte (?) som hon konkat runt på under hela vår uppväxt och Zora har lagat den multum gånger... den heter kort och gott "Docka".
J hade en tiger, trodde hon ja, för det är en geopard egentligen. Numera är Tigers ända syfte att skrämma Snuttan, Johannas katt.

Karla i sin tur hade en säl, Sälle. (Ska det va så svårt att komma på namn till saker och ting?! Dockan heter Docka, Geoparden heter Tiger, Sälen heter Sälle!)
Karla (på den tiden sa vi faktiskt Jessica till henne, det känns jättekonsigt!) hade iofs sängen full med gosedjur och tramptuttar och allt möjligt, men Sälle var alltid med. Efter några år fick han även en fru också, Sälla om jag inte minns fel?
Jag i min tur... hade Hobbe. När jag var liten såg jag typ anorektisk ut och Hobbe var hur stor som helst, dubbelt så bred som jag och hälften så lång. Han var en panda som jag på nåt sätt tjatade till mig på Ikea. Nu sitter han på en hylla över min säng, jag kan inte slänga honom!
Nr 2 när det kommer till mina gosedjursfavoriter: Kossa mu. Världens fulaste namn, och gissa vilket djur? Jaa, en ko.
Nr 3 var en docka. Anna hette hon, jag hade en period när alla mina dockor hette Anna, förstår ni. Pappa och Kristoffer kallade henne för "Krigsmålade Anna" eftersom jag hade målat ett hus på hennes rygg, och jag blev lika rasande varje gång, haha!

Sleep tight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback