Handikappad julgran.

Här sitter jag och är handikappad och luktar som en jävla gran!

Har stått hos Lilian och gjort liggare hela eftermiddagen. Eller nej, för det blev en sväng till vårdcentralen också! Hepp hepp!

Där stod jag, klippte granris med en sekatör (stavas det så?). Och jag brukar aldrig, och då menar jag aldrig skära mig om jag håller på med en kniv, klippa mig om jag håller på med en sax, sekatör (igen, stavas det så?) eller vad som helst. Har jobbat med blommor från och till sen åttan och gjort mig illa en gång innan.
Idag var det dags!

Hade jag haft otur kunde hela lillfingret ha rykt. But I was lucky!
Klippte till, och på tre sekunder var hela min vänstra hand (tack gode god att det var vänster!) blodig. Jag, lugn som en filbunke, traskade och tvättade av handen och fortsatte med liggaren med papper runt fingret. Det blödde igenom ganska fort, haha.
Så kom Lilian, kikade på såret, som nu liksom hade "öppnat sig" och sa:
"Du ska till vårdcentralen, jag ringer Stanley!"
Försökte protestera, det gjorde ju inte ens ont, men det var lönlöst. Tio min senare satt jag och pratade med en sjuksköterska som dividerade fram och tillbaka med sig själv om det behövdes sy eller ej.
Men så kom vi fram till, eller jag sa: "Men behövs det verkligen? Så illa är det väl inte?!" och då kom vi fram till att det kanske var slöseri med skattepengar.
Sköterskan (jag har förresten haft hennes barn i simhallen!) tejpade hela fingret, satte på kompress plus en sån där ful "fingerstrumpa" som man knyter runt handleden. Det ska jag traska runt med i en veckan innan jag kan ta bort tejpen.
Det ser helt sjukt fult ut, vet inte riktigt hur jag ska göra på jobbet, får väl gå runt med en platshandske på mig hela tiden, haha.

Det tokiga är att det inte gör ont, svider inte ens!

Tight schema imorn:
ska va hos Lilian halv nio.
promenad/fika med Liza (yes, hon är hemma! som jag saknat henne!) kl tio.
buss in till stan vid halv tre.
börjar jobba 16.
... och efter det blir det troligen ett natt i Jessans säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback