Værldens finaste blomma...

V?rldens finaste blomma...
(Sidalcea hybrid "Partygirl")

... fick jag idag! "Partygirl", som Karin betsællde till mig eftersom det inte fanns nån Ulrika, hade kommit! Hon visade mig och så sa hon: "Du får den av mig!"
Jag børjade genast protestera, før jag har ju ihjæl allting, orkiden jag fick av henne, øverlevde typ tre dagar hemma innan blommorna ramlade av. Och kryddorna jag fick senast har jag glømt hemma hos Emma och Linda. Totalt oansvarig nær det kommer till levande saker. (Stackars mina eventuella framtida kids!)
Men så slog hon in den i cellofan och skrev ett jættgulligt kort så jag avr tvungen att ta med den hem. Karin ær værldens bæsta! Så gullig, som hon ær vill jag vara nær jag ær 57...
Eftersom det ær en staude, sa jag att jag skulle førsøka anlægga nån slags rabatt i J's och mitt 6 kvadrat stora rum. I garderoben kanske?

Før øvrigt: det har varit en ganska lugn vecka. Morgondagen lær bli bra mycket mer fartig! Tjoho! Alkohol! Två veckor sen sist... fan rekord! Och så ska jag shoppa! Åh vad jag længtar tills imorn! Fick løn igår, och løn har aldrig kænt så jævla fucking amazing som just nu.

Igår kvæll var Emma och jag ute och kækade med hennes mor och mormor. (Lønen går åt fort, haha.) Jag kækade nån fisk som ingen av oss kunde komma fram till vad det var. Hette Kveite eller nåt liknande på norska, och servitrisen kunde inte førklara det bættre æn att det var en vit fisk. Jævligt god vit fisk, hursomhelst.

Just nu mår jag som en prins (Haakon!). Trivs asbra på jobbet, hemma, med folket jag har omkring mig.. med hela situationen liksom.
Åker hem om typ tre veckor, ska bli skønt det också. (Farmor! Ladda upp med pressgurka!) Træffa alla. Det ær nåt jag saknar hær. Nær man går på stan, och aldrig træffar nån man kænner. Det har hænt mig en gång sen jag kom hit, nær jag sprang på Carro. En gång på hela tiden! I Linkøping træffar man ju nån man kænner var femte meter!

So long - flaggstång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback