Fyllon & Tagetes

Min bror ær klar med skolan imorn, civilekonom. Fy fan, ska jag va klar med nån typ av utbildning inom fyra år?! Det finns ju inte ens på kartan! Ær det jag som ær oseriøs eller går tiden helt enkelt før fort?! Kænns som det nyss var jag som stod med balklænningen eller studentmøssan i høgsta hugg och livet skulle precis børja... Antar att jag fortfarande har framtiden framfør mig, men nu ær jag mitt uppe i den.

Har væl egentligen inget vettigt att skriva, som vanligt. Skulle inte ha nåt emot att sitta hemma i Åtvid just nu faktiskt.
Dagens højdpunkt var nær jag och Lina børjade prata om konstnærer och så børjade hon rita av alla oss som jobbar på Bogrønt, på ett utskrivet kvitto-papper. Hon sa att hon inte kunde rita, men så ritade hon "La familia Bogrønt" och det blev precis hur fint som helst, ville næstan børja grina nær hon var klar, før det ær så tråkigt att det ær sista dagen hon ær dær imorn, och næsta vecka ær det min sista.
Alla var så lika sig sjælva! Erik skrek "Husk krukke-jord!" och "Har dere kontoll?", Øyving hade værldens muskler och høll i en spade, May kækade glass, Karin høll i en sax (som hon tappade bort igår), Veronica med vattenslangen. Och så jag och Lina på sidan, de tillfælliga liksom. Jag var jættelik mig!

Det var inne ett fyllo och køpte tagetes... Han tappade en platsficka med 200 spænn i, stackars idiot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback