Full(t upp)!

Mycket nu... eller igår kanske jag ska sæga! Vet inte var jag ska børja, det var helt kaos i hjærnan från det att jag kom till Linda & Emma tills J och jag krælade oss hem. (Ingen alkohol inblandad dock!)

Såhær var det: J slutade 20, jag gick och møtte henne och vi handlade lite, och så tillbaka till Emma och Linda. Dær gjorde vi nudlar (førklaring av Ullas kost før tillfællet: nudlar ær det som mest liknar mat av allt jag ætit på hela veckan!) och kækade. Jag vet inte om jag har berættat om det dær med dom tio budorden som vi håller på med hær? Jag børjade faktiskt med det innan vi åkte om jag ska va ærlig, men innan vi åker hærifrån ska jag, Emma, Linda och J ha 10 budord var. Æn så længe har jag ett, J noll och Linda och Emma tror jag har 3-4 var eller nåt...
Iaf, før att fylla ut vår tid hær med nåt vettigt, måste man ju hitta på såna hær saker. Igår kom vi på en ny grej vi ska børja hitta på. Typ "Att-gøra-en-Ulla". "Att-gøra-en-Johanna". Eller Linda eller Emma.
Vi kom på ett par igår. Vi ska ha fem var nær vi åker hem.

"Att-gøra-en-Ulla" no 1. Nær man ska krydda mat, och råkar ha ut en hel kryddburk før man glømmer kolla vilket "hål" som ær øppet.

"Att-gøra-en-Johanna" no 1. Att råka læmna underklæderna på toan nær man har duschat. (Detta gæller ju såklart mest nær man bor med folk som man inte riktigt hunnit læra kænna æn!)

"Att-gøra-en-Emma" no 1. Nær magen spøkar.. finns flera sætt att tolka det!

"Att-gøra-en-Linda" no 1. Att gøra en australienare, kort och gott.

Och galenskapen slutar inte dær. J och jag hade brottningsmatch på en madrass på golvet. (J vann nog, men det skulle jag aldrig erkænna.) Skrattade tills huvudet blev lila och det var riktigt næra att ambulansen fick komma till Osterhausgate och hæmta oss alla fyra før vi høll på att kvævas.

Kvællen avslutades såklart med en påse Sørlands chips. Mitt nya beroende! Och dom andras också før den delen. Påsarna ær så gulliga før det står en liten story på baksidan! Det handlar om hur fyra vænner startade chipsfabriken. Eftersom vi ær fyra stycken hær också børjade vi ju genast diskutera vem som skulle va vem av chips-gubbarna. Jag ær iaf Leif Arne. J ær Steinar. Emma ... .....  och Linda Rune. Før att ta det ett steg længre:
Lata Leif Arne.
Roliga Rune.
Stela Steinar.


Kommentarer
Postat av: kine

eg presenteret dere for sørlanschipsen;) den er så god!! namnam

2007-05-21 @ 22:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback