The winner takes it all!

Och för mig blev det cd-skiva! Har dock inte bestämt mig vilken jag ska ta än...

Förklaring: Det ringde en människa till mig från Psoriasisförbundet för några veckor sen. Hon frågade om jag ville köpa lotter för att stödja dom, och jag tänkte att det kan jag ju göra.. För en bra sak liksom.
Jag fick lotterna nån gång förra veckan men har inte hunnit/glömt skrapa dom än. Men ikväll var det dags!
5 lotter hade jag. Lägsta pengavisten var tydligen 2000 spänn, och sen upp mot 35.000. Det skulle sitta fint, tänkte jag och skrapade...
Så fanns det även ett annat pris, Varuvinst stod det. Och jag skrapade fram tre varuvinst-symboler! Heja Psoriasisförbundet! Hej Ulla!
Psoriasisförbundet + Ulla = cd-skiva.
Man får välja i olika kategorier: Dansband (Vikingarna? Nej tack!), Schlager, pop (ja, det blir troligen det i brist på annat), Gammeldans (hallå? Jag är 20 år liksom), Country (eh..), Barn (vore det Disney skulle jag slå till direkt!), Klassiskt (nja..), Filmmusik - Frank Sinatra, Doris Day mfl. (kanske? Men det känns lite gammalt!), Julmusik "De tre tenorerna" (inte riktigt min pryl, och det är ju vår nu!).
Man kan även välja en digital inne/ute-termometer med aluminumfront! Kanske vore nåt att släpa med sig till Oslo och visa upp där?

Det blir väl schlager/pop.

Nu är det läggdags för fröken Nilsson. Jag är astrött! J och jag har varit ute och gått i en timme nu innan jag började skriva. Och hon gick verkligen jättejättesakta. Typ i slow-motion. Jag sa det till henne flera gånger, "Nu är det pensionärs-varning!" "Kom igen nu!" "Nu går vi för sakta igen!".

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback