Spykastrullen!

Söndag igen då. Märkligt vad fort tiden går... Och igår var sjukaste kvällen på länge!

Sprang på stan med J, Frida, Jessan & Carro i olika omgångar.
Världenshistoriens längsta kö på systemet. Sol på stan. Köpte ett par ascoola mörkblå skor på rea. Jag brukar aldrig hitta nåt på rea, men det här priset tar priset, 99 spänn. Först rea 199, sen halva reapriset!

När affärerna stängde drog J, Jessan och jag en glass på Bosses glassbar, sen höll vi på att frysa ihjäl så vi traskade upp till Jessan och hängde lite där. Det kom två tjejer och kollade på lägenheten, eftersom Carro och Jessan ska flytta.
Kitty ville inte kramas med mig, hundjävel! Skojar bara. Sötare hund går inte att hitta.... men hon tuggar på allt.

Carro jobbade sent, så vi andra gick till Liza på förfest. Jättetrevligt. Det kom två tjejer till och sen styrde vi kosan mot Platå, och gick in, sen vidare till nästa förfest, hemma hos Dan. Grabbarna som var där hade varit och bowlat och dom flesta verkade nöjda med livet.

Det blev lite intensivt där på förfesten, det fanns lite för mycket sprit, och för generösa människor. För min del var det helt ok, jag är härdad.
Däremot var det en av mina vänner, nämner inga namn, som inte riktigt pallade... När vi skulle gå tillbaka till Platå var klockan ganska mycket och vännen, vi kan kalla henne X, kunde inte riktigt gå, och det berodde inte på för höga klackar, om vi säger så.
Vi hann inte mer än in på Platå, fören vi hamnade under spiraltrappan, där jag satt och försökte få liv i människan, och Liza försökte få tag på Dan så vi kanske skullle kunna gå upp dit och låta X nyktra till lite.

Väl uppe hos Dan igen, Liza, jag och X, la vi X i soffan och väntade på att livet skulle återvända till henne. Och det gjorde det ungefär varannan kvart. Så började hon hulka, och spy. Stackars matta! Liza och jag fick tag i en kastrull och den fick agera spyhink. I brist på annat, vi letade faktiskt efter en hink, men hittade ingen...
När X hade fått upp allt (typ ett äpple) torkade jag av henne runt munnen med en strumpa (som Dan sen hittade i sin diskho, det var ganska kul faktiskt!) ... i brist på annat, som sagt.
Nånstan mitt i allt elände kommer Dan hem och plockar fram orginal-spyhinken och börjar diska spykastrullen samtidigt som han skriker "It's alive!" varje gång X rör sig.
Så frågar han om Liza och jag vill ha te, och vi tackar ja. Och han kokar vatten den gamla (och numera 10000 gånger diskade) spykastrullen.
Så kan det gå. Ena sekunden spyhink, den andra tehink.... Det svänger fort.

När i kom hem till Liza satte vi oss och åt gurk- och morotsstavar med dipp... Ljuvligt.

Snart sätter jag mig på bussen till stan igen, har varit hemma typ 1.5 h. Så är det när man har underbara vänner. Man åker gärna buss hur långt som helst för att träffa dom....

Kommentarer
Postat av: T1

Aaah!! Du e bara helt underbar gumman, sååå kul, nu är den otroliga kvällen för alltid dokumenterad o kommer aldrig att glömmas... LOVE YOU!

2007-03-18 @ 21:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback