Back from Stockholmo...

Carro, J och jag åkte till Sthlm imorse, och det var faktiskt planerat för en gång skull! När vi vaknade började vi bråka om vem som skulle gå upp först och duscha. Jag fick ge mig, eftersom jag var den enda som skulle duscha håret...

Av nån konstig anledning är det alltid vi tre som åker på road-trips. Alltid. Och vi brukar alltid ha jättekul, vi har varit i Jönköping, Stockholm några gånger, lite överallt...
Jag satt i baksätet på vägen upp, och jag slapp trängas med den gigantiska micron som stod där först, för den slängde jag bak i bagaget, och så lyfte liksom "taket" till det, så Carro inte såg nåt bakåt när hon körde.

Sov en bit på vägen, helt död. Inte så konstigt som brudarna levde rövare inatt när jag försökte sova. Jag hade tydligen lagt mig över hela sängen så J inte fick plats, haha.

Carro håller hårt på (vissa) traditioner. Äggmackor och O'boy när man åker på utflykt, är ett exempel. Så det klarade vi av i Nyköping och där blev det oavbrutet skratt i ca 20 min. Bland annat åt vad mitt eventuella framtida barn skulle heta..

När vi väl kom till Sthlm körde vi som vanligt fel, alltid på samma ställe. Och får åka igenom en tunnel som är 1000 mil lång, för att på andra sidan vända och åka tillbaka igen.
Tillslut kom vi iaf rätt. Utanför Åhléns upptäcker vi att dom inte öppnar fören vid 11, och då var kl kanske halv, vi trodde att dom öppnade vid 10. Medan vi står och väntar traskar två av pappas barndomskompisar med fruar (för övrigt är dom ett par kompisars föräldrar också, och en av dom är min bankman(kvinna) , eller hur man ska säga) förbi. Dom är från Åtvid. Världen känns bra liten ibland.

Vi har traskat runt på stan hela dagen, och ju längre tiden gick desto äldre kändes det som vi blev. "Jag orkar inte mer". "Jag är törstig!" - min standardkommentar! "Jag är kissnödig!" - vi sa det alla typ tio gånger var. "Mina fötter gör skitont!" - J's standard. Man skulle kunnat tro att vi var ett gäng pensionärer!

Köpte ett par silvriga balleria-skor, jag älskar dom redan. En typ, regnkappa, blå med vita paraplyer på, vet inte riktigt när jag ska använda den, men det löser sig. Det är väl lite weird att gå runt med en paraply-jacka om det är sol ute? Och så köpte jag en senapsgul klänning. Jag älskar gult i allmänhet och senapsgult i synnerhet. J och Carro shoppade också men jag kommer inte riktigt ihåg vad...

Allsång i bilen på vägen hem som vanligt. Önsketimmen. Vi fick bestämma varannan låt. Mina favoriter var Gavin DeGraw & P Diddy och Keisha Cole. J ville höra Ciara och Carro Akon. Underbart väder, solen i ögonen hela vägen hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback