"Visst gör det ont när knoppar brister..."

Käre tid! Det är ett jävla holabalo här på vår balkong..
Kom tillbaka hem från Emma för kanske en halvtimme sen. Då var dom redan tillbaka och satt och åt tårta. Pappa, Susanne, Håkan, Gerda, Nettan, Micke, Susen, Pelle, Kent, Fisken och Alle.
"Ulla! Kom och ät tårta!" skrek Nettan och så hamnade jag där.
(Just nu sitter dom och sjunger nån typ av psalm hör jag... eh... haha.)

Dom är riktigt i gasen, inte så onyktra, men Håkan är sitt esse, som vanligt. Den karln är bättre än en tv på att underhålla folk (hans dotter är precis likadan).
Jag frågade om dom hade haft trevligt på golfrestaurangen och undrade vad dom hade ätit.
"Flamberad fårfitta" säger Håkan. Öhh?

Det hade han såklart inte ätit, men så kom nästa grej:
"Jag frågade om det var klyftpotatis till min rätt, och så sa servitrisen att det var det. Då frågade jag: "Kan jag få pommes istället? Du förstår, jag tål inte potatis!" Så typiskt Håkan så det finns inte. Servitrisen hade frågat Håkan om han ville ha en ny öl när hans var slut och då hade han svarat: "Du vet jag tål inte öl, men jag tar väl en till. Har tagit tabletter mot öl-allergin idag."

(Nu pratar dom om att jag inte har körkort, haha.)


Så började Håkan säga "Det gör ont när knoppar brister... Av Karin Boye." Och helt plötsligt hade Karin Boye skrivit varenda jävla mening i hela världshistorien. "När jag går i mina gyllene skor... Av Karin Boye." "Finspångs skog är mörk och tät... Av Karin Boye." "Tre bollar och en tia kan du vinna!... Av Karin Boye" och så vidare.  

Nu ska jag ut igen, lär bli ett antal roliga saker sagda på 6:an ikväll... Jag lovar, när jag kommer ut kommer Håkan fråga om jag inte kan ställa mig och göra våfflor... Det är standard!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback