Lørdag.

2:a juni. Idag kænns det som sommar, går inte ens att jæmføra med gårdagen. Det kænns lite mer som sommar inuti också, efter katastrofen som intræffade igår (se tidigare blogg-inlægg). Mobilen verkar iaf va på bættringsvægen! Den går på nu, displayen ær lite weird, men jag kommer liksom inte in efter att jag slagit koden. Men om den får torka lite till kanske den funkar!

Har precis varit ute i Ljabru och fått en liten signatur på timlistorna. Det kændes sjukt att va dær utan att jobba, jag ville liksom bara stælla mig bara kassan och sælja Margeritter och jord på løpande band. Men det ær ju helg!

J kommer snart, vi har fortfarande inte bestæmt om det blir nån typ av festlighet ikvæll eller inte. Jag vet inte riktigt vad jag kænner før, vilket som egentligen tror jag.


I natt drømde jag det sjukaste på længe! Jag var hemma hos Jessan och Carro, och Kitty var en råtta istællet før en hund. Hon låg och sov på soffkanten och jag hade en minigris som husdjur. Grisen børjade pissa i hallen och jag førsøkte på nåt konstigt sætt førsøka fånga upp kisset med en dammsugare! Vad tror ni det betyder?!

Så vill jag bara rekommendera en av værldens bæsta bøcker som jag håller på och læser før tillfællet! "Att komma hem ska vara en schlager" av Per Hagman. Så bra att det finns inga ord att beskriva den, det ær romanen jag ønskar att jag skrivit sjælv och det ær ju ett ganska bra betyg. Den ær så vackert skriven, så underbart ihopsatta ord, fint flyt i meningarna. Galet bra, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback