Home sweet home..

Oj oj oj... Det här trodde jag inte när jag gick och la mig igårkväll hemma i Oslo! Nu är jag hemma-hemma, Åtvidaberg. Så galet.
Sov jättedåligt, vaknade till lite när Henrik o Dorthe gick upp och åkte till la France. Det bara rullade runt i huvudet, kändes konstigt. När klockan var halv nio hade jag bestämt mig, idag skulle jag hem! Packade ner allt så fort det bara gick, och gick till Emma och Linda som verkade lite överraskade över mitt beslut, fast Emma sa att hon förstod mig.  "JAG SKA HEM!" var det första jag sa när jag kom dit.

Jag var på Oslo s kl halv tio, och nästa tåg gick 13.28. Köpte en biljett och gick upp till Emma igen. Hon hade liksom mig fått nån typ av ångest-attack och ville också hem. Så jag fick sällskap! Vi gick ner igen, köpte en biljett till henne, kollade på skor (provade typ 20 par, och ville ha ungefär 40 %!) så hem och fixade fruktsallad, med körsbär som visade sig smaka skit.

Så idag har jag tillbringat cirkus 6 timmar på olika tåg. Det första var riktigt fint, cool-glassig toa och hur bra som helst. Tåget från Karlstad till Katrineholm var lite skabbigare, och då sa jag till Emma: "Det kan ju inte bli värre!", men det kunde det tydligen! För från Katrineholm till Linköping var det skabb-skabb-skabb, haha.

Resan gick fort, tyckte jag faktiskt. Så skööööönt o va hemma, tror aldrig jag har varit så glad att se Partner tech-skylten. Träffade Jessan och Carro en snabbis också innan vi åkte från stan. Underbart att se dom, vi har aldrig varit ifrån varandra såhär länge.. Pappa fick sig en smärre chock när jag kom hem, han visste ingenting. Han verkade nöjd iaf... och jag grinade såklart! Bara slängde av mig skorna, kastade väskan och sprang när jag såg honom. Det ska bli så otroligt och obeskrivligt undebart att va hemma några dagar!

Orden och meningarna har inte direkt varit som dom ska det senaste dygnet. Det började igårkväll när jag berättade för Emma om ett par skor som jag hade spant in.
"Jag såg ett par asgrymma ballerias, vit och blå randiga med en blå sidenrosett" sa jag.
"Öhh.. va? Med en siden-blå rosett?" Emma hänger inte med.
"Haha! Nej, med en blå silverrosett!" Det visade sig att det gjorde visst inte jag heller!
Och på tåget idag när vi kommit ut ur Oslo fick jag syn på ett gäng får och så säger jag "Får får får, inte lamm".  Hur dum får man bli?! Skyller på värmen...

Imorn: läsa Corren på morgonen. En riktigt rejäl cykeltur. Lax. Catch-up med diverse människor. Bättring av brännan om solen tillåter.

Honey, I'm home!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback