Konstigt t-banebeteende.

Det finns ju verkligen folk till allt, det ær bevisat nu... om det var oklart innan. Och mycket konstigt folk hænger nere i tunnelbanan!

Har åkt t-bana tre dagar nu. Jag har sett lite allt møjligt, freaks och galningar till høger och vænster.

Bland annat, två personer med basketbollar vid olika tillfællen. Ær det den nya hetaste accessoaren hær i stan eller? Ok om man har bollen i en væska eller nåt. Men igår kom det en kille och stællde sig brevid mig och dunkade bollen i golvet 20 gånger.
På tal om golv: idag kom det en tjej med skorna i handen och gick på perrongen mittemot. Jag vill knappt gå med mina skor på golvet dær nere, men barfota?!
En thailændska stog och såg allmænt påtænd ut och sjøng thailændska sånger høgt dom 10 minuterna jag såg henne. Jag hørde henne redan nær jag var på væg ner, och det påminde mig lite om en scen i Amelie, dær det står en grammofon och rullar nere i tunnelbanan...
Det verkar va många indier som åker min stræcka, och alla små søta indie-flickor har rosa klæder på sig, det slår aldrig fel!

Idag åkte jag ut bara før att få en påskrift på ett papper, och Vibeke som jag jobbar med måste va en av dom coolaste medelålders jag någonsin træffat. Hon børjade yra om att hon skulle hem och dricka øl och så gick værsta muskelpaketet førbi och då sa hon: "Han var heeet!". Jag kunde inte hålla med, muskler ær inte riktigt min grej...
Sjælvklart hade jag fått med mig fel papper och fick åka tillbaka utan påskrift.

Køpte en slush på vægen, møtte en tjej i min ålder som drack kaffe. Då slog det mig, jag måste va værldens barnsligaste mænniska. Hær går jag och dricker færgæmne, socker och is och nær jag antar att jag egentligen borde dricka kaffe!
Førøvrigt tror jag att slush borde va det ultimata groggvirket, har inte hunnit prova æn, men jag tror det kommer bli kanoners.

Om några timmar kommer pappa och Susanne hit, længtar. Det ska bli skønt och få sællskap nu nær Linda åker till Gøteborg. Kommer va ensam hær hela næsta vecka... Kænns weird, jag ær liksom van vid sællskap dygnet runt nu... Ska træffa Lina och Veronica næsta vecka, det ser jag fram emot!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback