Finbesøk i Oslo... (och i Magaluf?)

Min bror har varit hær hela helgen, precis hur kul som helst. Grej på grej som har hænt har bara blivit knæppare och knæppare.
Nær han kom i fredags såg vi en gubbe som kom och cyklade, plus att han høll en cykel i handen medans han cyklade. Rætt vad det ær ska han upp på en trottoar, och åker rakt in i væggen! Han gick in i væggen så att sæga, haha. Såg jættekul ut, fast det får man inte sæga før det låter så hemskt.

Igår gick vi på stan och kollade lite, och så hamnade vi nere i hamnen och kollade på båtar.. och dær låg en av de størsta båtarna jag sett i hela mitt liv! Sjukt stor, hur lång som helst. Askul, en båt skulle man ha, som den blinde sa.

Linda och Emma har också haft besøk, av två killar från Gøteborg som Linda kænner sen ... ja, nån gång. Niklas och Robert, hur roliga som helst. Vi styrde upp en førfest hemma hos dom (Kristoffer hade smugglat sprit åt mig, haha). Nicklas och Jesper kom också, och så var det full rulle. Emma, Linda och Niklas førsvann, och efter ett tag fick jag se att Niklas låg nere på gatan och rullade fram och tillbaka och skrek. Jag sa till Robert som sprang ner på gatan, och sen sprang æven jag ner.
Det visade sig att Niklas hade fått før sig att klættra uppfør ett stuprør, hængt i en lampa precis utanfør Emma och Lindas rum och ramlat ner. (Lampan hænger kvar, men den liksom hænger lite mer idag, helt sned.) Rætt vad det ær kommer det in poliser och børjar hærja, och ambulansen ær på væg.

Nicklas (inte han som ramlade ner alltså) och Jesper frågade om dom kunde få ta kort på polisen, och jag ville såklart va med på poliskort. Dom bilderna skulle jag vilja se, herregud!

Iaf, det slutade med jag, Kristoffer, Nicklas och Jesper gick till Grünnerløkka och letade efter nåt stælle som hette QBA. Grejen var att Jesper hela tiden sa "Hær ær det! Jag lovar: hær ÆR det!" och så var det ju såklart inte dær. Vi var væl inne på en 3 stællen eller nåt och alla var fel. Tillslut kom vi fram, men då hade dom stængt baren. Då sa Jesper: "Vi går till Blå!" och så børjade vi leta efter det. (Hær nånstans børjade vi tveka på Jespers førmåga att ha koll på saker.) Gick igenom nån park och træffade en massa norrmæn, sen ringde Kine (mer om det senare) och jag pratade med både henne och Jacky och Carro.

Vi hamnade på nåt stælle, som också var fel, och så kom vi iaf till Blå (osæker stavning bør observeras!). Jag tyckte det var jævligt nice, lite kællarlokal i New York-feeling, men snyggt liksom.
Kristoffer och jag blev inte kvar så længe, vi traskade hem till J och så fick jag før mig att jag skulle steka ægg, så det gjorde jag och kækade. Imorse nær jag kom ut i kæket låg det ægg øverallt, så jag antar att jag måste ha varit ganska på lyset, haha.

Brun-Emma ringde till mig igår också, och ville åka till Mallorca. Och det vill ju jag med, så vi ska nog åka næsta vecka. Fatta vad nice! Længtar ihjæl mig, ska ringa Kine idag och checka læget.
Det rings førøvrigt ganska mycket, Jessan ringde igår och hade kommit hem från Mallorca i fredags, men tappat bort sin mobil dær nere så hon hade inte kunnat ringa innan. Carro hade tydligen blivit kvar dær nere på nåt sætt. Jessan ville iaf åka tillbaka, och så frågade jag: "Visst kan man inte førstå hur underbart det ær innan man vart dær?"
Før det kan man fan inte. Folk førstår inte hur mycket man æn førklarar. På nåt sætt ær det lite fjortisaktigt och æckligt som *pip*, men jag ælskar det ændå...

Nu har Kristoffer åkt, usch. Kænns redan tomt och J och jag sitter på sentralen och hænger. Jag kommer att hænga mig sjælv snart om det inte hænder nåt.

Tjipp och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback