VAL THORENS 2007

VAL THORENS 2007

Hemma igen då. Sjukt konstigt. Har som vanligt värsta ångesten, men den kommer ju släppa inom några dar, det vet jag ju.

Det har varit helt underbart, hursomhelst. Var ska jag börja?

Vi drog ju den 4:e januari kl 22 från Åtvid. Hämtade upp lite folk i Linköping, bland andra Liza. Därefter fortsatte vi mot Göteborg, en jävla omväg, och ner mot Ängelholm, Lund och Malmö. Nånstans i Skånge gick det på en väldigt speciell snubbe som hamnade vid sätena bredvid Liza och mig. Han hade med sig en massa små delikatessostar som han satt och åt. Han spelade blockflöjt, på bussen! Helcrazy!

När vi väl var framme i Frankrike och Val Thorens var det lördag. (Och min norska favorit Kine fyllde 21. Olyckligtvis hade hon tappat sin mobil efter en barrunda, men jag hade det nya numret på en lapp. Som jag såklart inte hittade! Har fortfarande inte ringt till henne, ska göra det ikväll!)
Efter frukosten var det raka spåret ut i backarna. Fint väder har jag för mig att det var också.
Vi åkte och åkte. Kom tillbaka till hotellet. Det såg förresten ut exakt som det gjorde för två år sen när jag var där.

Första kvällen åt vi fondue, och var ute en sväng och kollade läget men det var heldött, eftersom det var lördag och lördag = bytardag.
Resterande kvällar åt vi trerätters, så jävla nice! Som värsta lyxlirarna!
Hela resan går att sammanfatta på olika sätt. Maten med följande ord: rödvinssås, rött kött och potatis.

På tisdagskvällen var det som vanligt BOOGIE NIGHT. Totally galet! Vi var uppe och traskade på bord och alla såg helt knäppa ut. Det var jättekul! Sån bra musik hela kvällen på Tango, 70- och 80-talsmusik. Micke (lärare) hamnade uppe på ett skåp fullt med glas. Det gick ju bra.... till en början. Tills han skulle ner och alla glasen åkte i golvet. Jag har kort på det. Och det ska ut här, promise! (Det kommer bli ett nytt Val Thorens-kort varje dag i typ en vecka, håll utkik!)

Förresten så kom Lizas ex från Australien, Jimmy, och bodde med oss några dagar. Han har typ världens största hår och är skitrolig.

Annat som kan sammanfatta resan väldigt bra:
1. Sprit, läsk & kanyler (grejer vi hade på vårt rum, det blev liksom som en ramsa. Kanylerna kanske man egentligen borde kalla sprutspetsar, till min diabetes)
2. Citroner i avloppet (vi hade citron i avloppet på handfatet)
3. Diverse smeknamn på allt och alla.
4. Lizas tåflirt.
5. För många snygga fransmän (o svenskar också för den delen!)
6. Liza, Jimmy och jag är på rummet. Liza: "I'm married to snowboarding" Jag: "I'm married to after-ski".
7. Min snygga vurpa på boogie night. Det var glashalt utanför hotellet, och jag går ut i högklackat. Smack! Ullas ass on the ground.
8. Hela iden när vi åker lyssnar på Justin Tumberlakes "Futuresex/Lovesounds". Jimmy kärar fullständigt ner sig i låten "Summerlove/ Set the mood prelude".
9. Liza och jag kärar fullständigt ner oss i alla kids vi åkte med. Alla är totalt underbara! Världens skönaste människor.

Det var väl lite... iaf. Återkommer med en ny bild imorn!










Kommentarer
Postat av: Karla

haha det låter som ni hade sjukt roligt :D
Ska bli kul att se kortet på micke.. :D
Älskar dig..
Puss Karla

2007-01-16 @ 17:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback