Trevlig lördag och en massa blommor...

Säger bara en sak om lördagskvällen: whöööhww! (wow med inslag av östgötska och fylla!)
Vilken rolig kväll vi hade! Emma och jag hjälpte till på Lenas (granne, bor mittemot mig) 50-årsfest på Hembygdsgården. 72 pers skulle komma, och Emma och jag skulle se till att maten, vinet, ölen, you name it, inte tog slut.

Kl 18 började det rulla in folk, släkt, grannar (jaa, pappa var där och skämde ut mig som vanligt, haha!) och vänner. Fick kramar av Lenas mamma och pappa, dom är så mysiga och KG hade tydligen fyllt 80 bast veckan innan, han såg hur pigg ut som helst.
Andra som var kul att se var ju såklart Lenas barn (ser dom inte så ofta nu, Tobbe bor i Oslo och jag ska ringa innan J och jag åker tillbaka) och Lisa, som var med när vi åkte med skolan till Holland tre veckor när jag gick i ettan.

Det där med att sköta maten och det gick som en dans, och efteråt blev det verkligen dans, det kan jag lova! Emma och jag fick sällskap i köket och vi satt och pratade och hade jättetrevligt.
Och bara ett glas blev krossat, som vi vet om! Världens håll-i-gång med en kanonkul dj, som spelade allt mellan himmel och jord... jag stod och diskade vinglas, och så hör jag ett intro som jag känner igen. Stannar till, tänker... och skriker (nästan rakt i Emmas öra?) "JAAAAAAAAAAA!!!!" slänger ifrån mig diskborsten och springer ut.. Moneybrother "Dom vet ingenting om oss".. fy fan vad bra den är och skapligt otippat! Hela den skivan är totalt jävla outstanding!! Alla hans skivor förresten...

En riktig superkväll, Emma och jag drack välkomstdrinkar halva kvällen och fick äta upp en misslyckad tårta, snacka om att bli bortskämd.
Jag tror att våra föräldrar hade trevligt också, kommer ihåg att jag såg pappa stå mitt på dansgolvet och vifta med armarna i luften.  (Nån ung kille till pappa när Sus och han var på Mallorca "Åh vad du dansar bra!".... den personen måste ha varit blind, men okdå, bugga kan han, haha!) Jag ville bara slå huvudet i en dörrkarm av pinsamhet.
Zora kom och drog med mig när han spelade Queen, vi såg musikalen "We will rock you" när vi var i London, var det -05?
Vilket drag alltså! Folk från 16 till 80 år och hur roligt som helst, jag vill också fylla 50!


Igår hängde jag hos Lilian och passade på att ta en massa kort som kommer här:

 
Skitsnygga äpplen!
 
Skitsnygg butik!

Nu är det jul igen!
 
Det är såna här kransar jag står och gör hela tiden...
 
... när jag inte dummar mig, vill säga!
   
Hyacinter.
 
Julros, förmodligen världens coolaste blomma, som blommor utomhus på vintern!
 
Lilian.

"En alternativ julblomma", ett uttryck som jag råkade komma på nån gång när Lilian och jag stod och spånade...

...........................................

Det blev även en liten sväng nere på torget igår eftermiddag, julskyltning och allt. Träffade bland andra Sara, som jag inte träffat på gud vet hur länge. Skitkul att se henne, och så kollade jag på drillflickorna.. Så mysigt. Att drilla måste va världens mest oskyldiga sport...
Jag såg att flera av dom barnen som jag lärde simma i simhallen i gymnasiet var med. Hur söta som helst och så fort dom blir stora! Jag blir nästan lite rörd när jag tänker på det.
En av tjejerna, Ebba heter hon, gick runt med sin drillpinne och sjöng med i sångerna och jag kände igen mig så mycket i det... när jag gick på step up förut mimade jag med hela tiden! Måste ha sett lite tokigt ut, men jag kunde liksom inte låta bli!


Kan va världens snyggaste man, kan va världens vackraste låt....
http://www.youtube.com/watch?v=vd7kwy8XoxM&feature=related

PUSSSSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback