Mina bästa!

Version
 typ -83............................ och -07.


Pappa och Kristoff.
Ikväll när jag kom hem en snabbis från Emma (har varit där hela kvällen, suttit och pratat med Emma, Zora och Dag, ätit gröt&skinkmacka&julgodis& druckit glögg.. osv.. och spelat bingolotto - första gången på 10 år!) låg som båda två i min säng, i mitt rum, när vi har två stora tv-apparater med tillhörande soffor i andra delar av huset. Var tvungen att ta ett kort. Observera mina fina gula 70-talslakan som jag älskar tills jag dör!

.
Blev ju som skrivet en liten sväng till Grevgatan idag också. Panik idag också, jag planterade i 180, dekorerade, snittade, sålde (inte så mycket idag, stod mest och producerade, kreativt och mycket roligt! Jag tänkte på det idag, en del saker jag lärt mig i alla mina blomsteraffärer som är helt självklart för mig, men helt okänt för andra. Så lite har jag lärt mig, haha! Hade praktik på Åtvidabergs blomsterbod första gången i åttan, sen har det rullat på..).

.
Emma och jag drog en repa på stan.
Inhandlade bland annat ett par Björn Borg-skor (blev nästan två par, sa att jag skulle gå och köpa dom andra senare, sen glömde jag bort det, haha!) gråa, helt fantastiska! Har på mig dom nu, skulle tro att det är nästan en decimeters klack.

.
Dagens roligaste nyhet. Carro ringde och berättade att hon har blivit moster! Malle och Rilla föräldrar. Jag gick precis förbi församlingshemmet, och bara skrek rakt ut, så härligt! Samma dag som drottning Silvia! Emma och jag köpte kläder till henne på stan sen också!

.
Jag badade badkar för första gången på kanske ett år idag. Ljuvligt. Älskar vatten, saknar simhallen. Ville simma fjärilsim, men det går inte så bra i ett badkar.
Tänk! Det måste ha krympt, badkaret! Eller inte, kanske är jag som har växt?! Karla och jag badade ju två pers hos henne när vi var små. Vi tävlade om vem som kunde hålla andan längst under vattnet. Jag höll andan så länge att jag till slut spydde över hela badrumsgolvet. Jag tror jag vann, men jag vet faktiskt inte. Karla fick panik, hoppade över spyan och hämtade Gerda och sen var det färdigbadat för den gången!

.
Julafton imorn. Kommer ni ihåg att jag skrev en topp3-lista med jullåtar förra julen?
Håller mig till samma lista i år.
http://www.youtube.com/watch?v=8jEnTSQStGE
- så jävla bra den är. Helt otrolig, man vill bara rädda världen, förändra allt och hur fulsnygg är inte Sting i videon?!
"Throw your arms around the world at Christmas time" , min favoritmening och igen: vilken jävla låt!

.
Kristoffer och jag ska klä granen vid typ halv 9 imorn, sen börjar vi julafton med tårta hos en kusin som fyller år, sen hem och hämta julklappar, till faster och käka julmat, köra paketspel, kolla på Kalle Anka (vem somnar i år?). Hem igen, hämta julklappar (här brukar jag springa en sväng till Emma och en till Karla) och sen vidare till min morbror, så kommer tomten (den andra för dagen, för det kommer en hos min faster också!) mera julklappar, och så gröt på det.
Folk brukar fråga hur fan vi orkar flänga runt så förbannat. Men jag skulle inte byta det mot nåt, det är helt fantastiskt att hinna träffa hela släkten, och vänner på samma dag.

GOD JUL PÅ ER ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback