I want love, just a different kind...

För första gången i år hörde jag julmusik på radion. Två jullåtar har jag hört, åh så mysigt, snart är det dags! Fram med julgranen, med tomtarna, ischoklad och knäck. Blir det nån snö? Jag vill åka snowboard!

Lilian och jag var i kyrkan och tittade/lyssnade på lucia-tåget. Ganska mycket folk faktiskt, men inte fullsatt. Jag blir lika frälst varje år! Det är så mäktigt, vilken stämning! Oavbruten gåshud i en timme.
.
Det finaste luciatåget jag har sett var jag faktiskt en del av själv. Det var när vi gick i nian, Carro var lucia. Vi var så många, det var helt smockat med folk. Linda och jag och två små kids från mellanstadiet var tomtar, vi gick sist och satt framför podiet när dom sjöng och så fick vi krypa förbi allt och upp bakom hela lucia-tåget som stod uppställt, och så dansade vi där uppe till en låt.
Så kul var det, och som sagt: vackrare lucia-tåg har jag aldrig sett i hela mitt liv...
Carro hade stearin i hela håret. Och jag är nog mer en dansande tomte än en tärna, haha.



NOSTALGITRIPP för den som vill ha:


Jag längst fram och Karla bakom mig. Min simhallskarriär började tidigt, haha.


Jag och Karla igen. Vi är på nåt nöjesfält i Tyskland.
Karla käkar hamburgare och jag är redan besatt av (trä)skor.


Vi alla sex på Liseberg.
Framifrån och bakåt: Karla som peace:ar, Jessans face till höger bakom Karla, Carro som man nästan bara ser "överhuvudet" på, det är jag som är den röda kondomen, J i vit tröja och Emma längst bak, man ser i princip bara hennes arm sticka ut till höger.
Skulle tippa att det är sju år sen eller nåt...

Dagens låt;
http://www.youtube.com/watch?v=W_u6l7EsQMc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback