1:a augusti!

Jag har precis kommit øver det bæsta på længe: en Veckorevyn! Før øvrigt har jag æven æntligen fått tag i "pepparkaks-underklæderna" som jag ælskar tills jag dør. Och jag ær troligtvis den enda som ælskar dom också, før dom ær lite speciella...

Det har blivit mycket telefonpratande under dom senaste dygnen. Pratade med Jessan i 57 minuter igår, vi hann avverka det mesta och lite till. Hade mycket hellre tagit det live, men that's life.
Direkt nær jag var klar med Jessan pratade jag med Jacky.
Idag har jag pratat med Susanne, pappa, min bankkvinna Eva och nu senast J.

Det kænns helt knæppt att gå från en tom lægenhet på morgonen, komma hem till en tom lægenhet på kvællen, sova i en tom lægenhet.. liksom gøra allt sjælv. Skulle væl tappa talførmågan om jag inte jobbade och fick prata lite.
På tal om jobbet; jag trivs kanon. Det ær ganska høg medelålder på kunderna, men i princip alla ær trevliga och alla som jobbar ær hur gulliga som helst.

Jag læst ut "Att komma hem ska vara en schlager" på t-banan på væg till jobbet igår. En av de absolut bæsta bøcker jag læst i hela mitt liv. Jag kænde mig helt upprymd nær jag slog igen den och så tænkte jag, att en sån hær bok måste man ju liksom ge vidare. Så andra får læsa den och se hur underbart fantastisk den ær. Var en millimeter från att ge den till gubben som satt mittemot. Men så hejdade jag mig lite och væntade tills jag kom till jobbet och gav den till Christine dær.
Det kændes liksom som att boken formade mig lite, att jag blev en bættre mænniska av den. Kænde igen mig lite øverallt i den faktiskt. Och så værldens bæsta mening: (sidan 39, jag glømmer det aldrig) "Vad ska man leva før om inte før att få uppleva mænniskors briljans?". Fan klockrent!

Idag har jag sett två (vuxna) mænniskor med stickade møssor på sig. Har vintern kommit till town?! SÅ kallt ær det væl inte æven om det inte direkt kænns som en solsemester?

Imorn ska jag træffa Nicklas och fika, det kommer bli nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback