Laddad.

Ikvæll smæller det. Alkohol och folk. Bra musik, førhoppningsvis.

Igår kom jag på en sak. Jag gick till Linda på kvællen, hon jobbade till nio. Nær jag gick dit lyssnade jag på Håkan Hellstrøms "Nu kan du få mig så lætt". Då slog det mig, att det ær verkligen en låt man ska lyssna på på sent på kvællen/natten. Nær man ær ute. Och går.
Ett annat exempel: Coldplay ær jættebra på morgonen, på væg till jobbet.
Det ær lite konstigt, att viss musik passar på en viss tidpunkt under dagen.

På måndag har jag bott hær i en månad! Undrar om jag kan børja kalla mig norsk på riktigt nu..?! Førsta dagen jag kom hit skrev jag till Andre, "Nu ær jag norsk!" och då svarade han "Det hænder aldrig". Haha, jag antar att han har rætt.

Førutom att jag saknar alla mænniskorna hemma, saknar jag en sak. Saknade det nær jag var på Mallorca också och det ær lite komiskt. Farmors pressgurka. Vet inte varfør, haha. Blir alltid sugen på det nær jag ær borta nånstans. VARFØR liksom? Nær pappa hæmtade mig på Arlanda nær jag kom från Mallis hade han tom tagit med sig pressgurka før jag hade tjatat om det i telefon.
Annat jag saknar: vinka till Zora igenom fønstret nær jag cyklar førbi. Æta lax och titta på SATC. Min egen dator. Høra grabbarna grus spela bandy på gatan utanfør. Bakis-søndag hos Jessan och Carro, med Noblesse och cola light.  Prata med alla pensionærer på ICA. Nær J och jag skrattar ihjæl oss øver bilden på bajskæft på msn.

Træden har slagigt ut hær nu. Sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback