Torsk på rönnbär.

Jag håller på att avlida av hunger! Pappa fixar torsk och grejer, jag hoppas verkligen att han är färdig snart för annars kommer han hitta mig i en hög här på golvet i mitt rum...
I morse var jag sjukt trött. Jag tror jag sov mig igenom frukosten, som en jävla zoombie!
När jag väl hade cyklat till Lilian, igenom den värsta dimman på 10 år, fick jag sitta och banda rönnbär med ståltråd. Hon åkte och klippte sig och jag satt där (på en pall ned avhuggna ben med en gardin på så det inte skulle bli så hårt) med en hel påse rönnbär och bara virade och virade. Det var ganska kul faktiskt, tiden gick fort liksom.
Lite senare åkte vi till Linköping, till ÖTH och kollade/köpte blommor, både snitt och krukväxter, krukor, oasis, bast, sjösten... you name it! Jag blir helt sjuk av att vara där inne, jag vill ha precis allt!
På vägen hem var jag om möjligt ännu tröttare än i morse, och satt och nickade hela vägen och klappade mig själv i ansiket för att inte somna. Chevvan som vi åkte i är stor som ett hus, bred som en elefant och sätena är som stora tv-soffor.
På eftermiddagen fortsatte jag med rönnbären och Lilian satt och höll på en med en massa papper. Emellanåt fick hon panikattacker och undrade vad hon gett sig in på och jag försökte lugna henne genom att säga saker som "men lite nervös ska man va", "du ska inte va ledsen och rädd, du ska va glad och stolt" osv.
Nu tänkte jag sätta igång med min spanska-läxa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback