Lite grädde & godis..

Tjofadderittan!
Helgen har varit helbra faktiskt... Min såkallade "depretion" är nästan som bortblåst, haha.
I torsdags åkte jag in till Lisa, och vi lagade mat (laxpasta)... Ett tag såg det riktigt mörkt ut, men det kirrade sig tillslut, och blev skitgott!
På det bakade vi kladdkaka. När vi väl hade ställt in kladdkakan (som egentligen var en chokladkaka och inte alls så kladdig), kom vi på att vi inte hade köpt nån grädde, varpå vi drog ner på stan, in på Yngves och letade.
Gubben i kassan var så sjukt rolig! Det fanns ingen grädde, men gräddfil skulle gå lika bra, lovade han. Jo tjena, sa jag. Skrattade så jag höll på att gå i två delar. Tillslut köpte vi iaf gräddfil, men på vägen hem gick vi in och frågade på Nationernas hus om dom hade nån grädde vi kunde få köpa. Och där fanns det snälla människor vill jag lova! Det enda "problemet" var att vi var tvungna att köpa en liter. En LITER grädde! Haha. Till en liten kaka.
Både fredag och lördag har jag hängt mest med Kitty, Jessan och Carros helt bedårande lilla hundvalp. Liten som en mindre falukorv (ehh... internskämt!). Så sjukt söt och ... kissar inne. Och gör nummer två inne också.
Karla och jag skulle gå och köpa lösgodis. På Tempo, hon hade varit där och dom hade enligt henne det största utbudet i stan. Värt en omvåg, så att säga. Vi traskar in... tar lite godis... närmare bestämt 2.6 kilo! Dear god, det är inte klokt. Som tur var lämnade vi säkert kvar 2 kilo inne hos brudarna när vi åkte hem idag.
Igår var vi iaf ute. Karla, den gamla röksvampen följde med också. Askul. Hon förvandlades till värsta primadonnan i hela stan på dansgolvet! Jordklotet snurrar forfarande, tydligen...
Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback