Juldan & jobb

Jaha, så var julen slut för i år då. Konstigt! Det bara svischade till så var det över....

Juldan var klart roligaste dan på länge. Vi var alla sex brudarna, första gången sen förra juldan tror jag. Emma och J, som inte varit ute på länge länge länge. Karla, som nyligen förvandlats till nån slags ny Paris Hilton (in a good way!) och så jag, Carro och Jessan. Inventarierna, eller vad man nu ska kunna kalla oss. 
Det började med en rolig biltur från Åtvid till stan, massa bra musik och fullt ös från första rivstarten. 
Efter julklappsutdelning, jag fick Emmas, ett set med en tallrik, en mugg och en skål med änglar på, assöt, börjades det plattas och lockas hår till höger och vänster, sminkas, diskuteras och självklart, drickas! 
Min nya favoritdrink, Ruby pinepepper, visade sig vara årtiondets besvikelse. Synd. Men det fanns annat att dricka om vi säger så. Vi glömde till och med dricka upp min champagne-flaska i allt stohej! 

Väl på Platå var det party och dans dans dans! Underbart trevligt. Rolig musik och roligare folk. Tjockt med folk, det tog typ 10 minuter att bara komma uppför trappan. Jag har återigen buggat ute på gatan mellan Platens och Platå, fråga mig inte hur jag lyckas. 
Kvällen gick fort, fast vi gick ut ganska tidigt.
 
Hade kul från början till slut. Och på slutet hade jag sjukt ont i fötterna, sånna skor ska man inte gå i oavbrutet i fem timmar. Jessan gick på toa när vi stod i kön på Hakepi och Emma och J var borta (Carro och Karla pyste tidigare) så när jag kom fram köpte jag kebab för 200 spänn, haha! Gubben i kassan undrade nog vad jag skulle med allt till.
Väl utanför hittade vi alla varandra igen, och Emma hade ännu ondare i fötterna än jag! Hon sa att om vi bara fick tag i en taxi skulle hon betala. Vi stod uppe vid Domkyrkan, hade typ 300 meter hem, men taxi, det skulle vi ha!
Emma frös och ville inte sitta på stenmuren, utifall hon skulle få urinvägsinfektion eller nåt. Jag erbjöd henne att få en kebab att sitta på, men hon avböjde.
Jag sprang ner på Ågatan igen för att leta reda på en taxi, vilket jag fick tag i direkt. När jag kom upp till tjejerna med den, var dom på väg att traska iväg hem utan mig (för en kille sa att han skulle bära Emma hela vägen till Barnhemsgatan).
Det blev taxi hem, och Emma betalade....

Så till idag. Har jobbat in första dag på Stolplyckans servicehus. Första besöket kändes lite konstigt och jobbigt med det blev bara roligare och roligare. När jag pratade med några i personalrummet kom vi fram till att jag redan första dagen varit hos dom två "värsta" tanterna. Det känns bra att det inte blir värre, liksom, haha!
Ska dit imorn också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback